Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1236 ggr
lillamarsvinet
0

är kartong farligt?

är vanlig "brun" kartong farlig för deras små magar? :)

♥kram Linnea♥

Lyan
0

Nej, det är inte farligt. Tur det för det brukar betraktas som en riktig delikatess av små sugna marsvin :-P

lillamarsvinet
0

*pust* haha man brukar höra ett långt rasp och sen kollar man på dom,så är det en som har en lång spaghetti-kartong remsa i munnen :')

♥kram Linnea♥

Lixim
0

Det finns inte en risk att det sätter stop i magen?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lyan
2

#2 Så gör mina med. Papperspåsar är extra omtyckta :-P

#3 Det kan jag inte tänka mig, eftersom de kan smälta hö som är svårsmält så borde det inte vara några problem med kartong, men naturligtvis är det inte bra om de kränger onormala mängder kartong

[josefineomar]
0

Det ska inte vara några problem :) Bara aktivitet för dem ;) Jag gav mina tomma toalettrullar ibland som de gnagde på :)

annicasvensson
0

hur e det med tidningapapper jag har det under spånet men de gnagar ändå på det och öter upp det vilket jag sett dem göra.

EvaLuna
0

Min tokigta Towa satt & munchade på plastpåse en dag. Jag va livrädd & hade jättekoll på henne några dagar… Men de gick bra!

isblixt
0

Jag hade mina marsvin i en kartonglåda en gång när vi var tvungna att ta med dem när vi reste iväg. Jag la en handduk över halva kartongen och när jag några timmar senare tittade till dem så var det ett decimeterstort hål i handduken. Inga av marsvinen verkade bekymrade över vad de hade i sin/sina mage/magar och ingenting hände senare… :) De verkar klara en hel del de små…

Linnet
0

#6 Det är nog inte farligt med tidningspapper, har också haft det under spånet så det har mina ätit i många år. Nu har jag slutat med det eftersom jag tycker det fungerar bättre med bara spån.