Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 852 ggr
kodex
0

Hur transporterar ni marsvin?

Hej! Jag undrar vad ni transporterar era marsvin i? Främst till utställning. Hur många har ni i varje transport och hur stora är de? Lägg gärna ut bild på det ni transporterar i så jag kan se storleken!

bambiiii
0

transport bur med allt man behöver om man vill! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Innan hade jag vanlig transport för katt &kanin,
men har nu köpt mig en i trä, en såkallad "duvtransport" superbra om man ska t.ex på utställning, då marsvin sitter en och en :)Hardessvärre ingen bild på den

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ery
0

Hur stora är facken i duvtransporterna? Jag har funderingar på att köpa en med fyra fack och ta bort väggar så det blir två större och ha ett marsvin i varje. Skulle det bli lagom?

Lixim
0

Vi andvänder 12 facks duvtransport, där har vi max 6 marsvin.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Cola&Bacardi
0

Använder en vanlig transport bur som jag tänker försöka dela av om det blir att åka längre sträckor.

Mvh Linnea 

Fridaaaa
0

#3 i min är det 3 fack uppe och 3 fack nere. Man kan även göra om så det blir 2 fack eller bara ett per våning om man vill.

deverry
0

Varför vill man dela av buren så att marsvinen sitter en och en? Kan de bli ovänner av stressen i transport? Eller någon annan orsak?

NinaS
0

Jag använder också en sk duvtransport, min får det plats 8 duvor eller 4 marsvin i. Mina marsvin reser en och en. Eftersom transportburen är rätt mycket mindre än vanliga buren, så vill jag inte riskera att de börjar bråka. Och ibland är det bara ett av marsvinen i ett par som åker, så då blir det ju naturligt så att det sitter själv.

Fridaaaa
0

#7 Ja det kan dem bli, och ställer man så vill man ju inte att dem t.ex kissar på varandra eller bråkar :) Lätt hänt vid stress

kodex
0

Tack för alla tipsen :)