Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3039 ggr
annolja
0

Hur högt kan de hoppa?

Jag hade tänkt bygga en bur utan galler och har läst att kanten bör vara ca 30 cm, men idag hoppade Rosen över vår "sarg" på 30cm och hon är inte ens fullvuxen. Vad är era erfarenheter av rymning över kant?

Lyan
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Yohnny hoppade 45cm förra veckan och en hane jag hade tidigare hoppade över 50cm.

Denna filmen är rätt häftig!

Lillisen
0

Vilken härlig video Glad

Lixim
0

Har en tjej här hemma som hoppat upp till 40 cm (en burkant). Nu går hon i en bur med en burkant som är 20 cm (tror jag de är) och hon rymmer inte alls. Sålänge hon får vara med Totte :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

dumlekola
1

Min erfarenhet är att marsvin stannar på "rätt" sida om ganska låga kanter. Man behöver bara lista ut vad det är som gör att de tycker det är "rätt" sida! Flört

Cola&Bacardi
0

Min Cola har hoppat över en 30 cm kant nästan stillastående (!) bara för att han hörde Bacardi äta sallad på andra sidan!

Hade nämligen "stängt" in honom där så att Bacardi kunde få äta i lugn och ro, men det gick inte som planerat…  Cola är "ganska" glupsk!

Mvh Linnea 

Ellika2
0

När vi städar buren hoppar de ständigt in och ut för att se vad som är på gång och den kanten är väl ca 20 cm.
De har även ett loft i buren som är något högre. De har ingen stege till det utan de hoppar lätt upp till det. När de är slöa så sätter de tassarna på kanten och skuttar över men de kan också göra ett enda stort hopp.

millib
0

Mitt marsvin hoppade rakt upp ur buren ca 55-60cm ofta. Han var en sån riktig popcorn gris och hoppade mer än han gick. Så där fick man vara noga med att man stängde luckan.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Lyan
0

Mina stannar också om de är nöjda med buren. Tyvärr vet jag inte vad som gör Yohnny och Yokan nöjda eftersom 3,5 kvm inte räcker >< Honorna stannar faktiskt i sin bur, men så har de runt 20 kvm också