Världens finaste köttbulle
Jag försöker verkligen att inte ha favoriter bland grisarna men ibland är det någon som utmärker sig extra mycket och som grabbar tag i hjärtat på en.
Nellie är en sådan gris. Hon har busat sig in i mitt hjärta och får det att klappa lite extra bara jag tänker på henne. Samtidigt är jag rädd! Jag vill inte ha så mycket känslor för henne. Eftersom hon är satin så vet jag att jag bara har henne till låns och att hon kan bli sjuk precis när som helst :'(
Hon är verkligen allt jag önskar mig hos ett marsvin, både utseendemässigt (förutom sina korta öron :-P) men framför allt temperamentsmässigt. Hon är en clown som dansar sig igenom livet och hela tiden hittar på en massa skit ihop med Dovv och Sanna.
Nellie är född här men flyttade som liten bebis. En dag var det en annan uppfödare som tog kontakt med mig, hon hade då fått förfrågan om att ta in Nellie som omplacering. Efter mycket om och men fick Nellie komma hit igen och då var hon bara skinn och ben, vägde lite drygt 500g och var 2,5år. Hon har ett stört ätbeteende och kastar fortfarande i sig maten och blir väldigt upprörd om någon av de andra får något och pga det så är hon väldigt rund, precis som en liten fluffig köttbulle. Jag har inte hjärta att banta henne efter det hon har varit med om.
Hon är också det minsta marsvinet i gänget. Hon är så pytteliten att hennes tassar inte är större än en unges och trots sin rundhet får hon lätt plats i min hand.
Jag hoppas verkligen att jag får ha henne kvar länge länge och att hon ska vara en av de få satiner som dör av ålder för jag älskar verkligen min underbara köttbulle <3
väldigt söt är hon =)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Gullig hon är! :)
Mvh Linnea
#3 haha vilken stil 
Åh så söt! :-D
#4 Slappemästare ;-) Har en bild där hon har planterat sig på matbrickan också men den finns inte på denna datorn.
#5 :-D
charmtroll!!:D
♥kram Linnea♥
vilken charmis… månadens marsvin kanske? ;)