Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1128 ggr
mjuhm
0

Vila i frid Pumba.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känner att jag nästan vill ge upp.. Rufus dog för kanske 2-3 månader sedan. Vi hittade honom död utan anledning i buren. Skaffade mig då Nasse, som blev svårt sjuk efter en månad. Vi akut for in till vetrinären & jag gjorde allt, men han klarade sig inte.. Uppfödaren sa att jag kunde få ett nytt marsvin för att jag bara hade Nasse i en månad, & då fick jag Pumba. Jag lämnade över marsvinen nu för ca 2 veckor sedan till en kompis, för att min pappa skulle till thailand & vi inte få ha djur hos mamma.

Nu fick jag veta att Pumba hade somnat in, helt utan anledning & jag har bara haft honom i en månad.

Vad är det som händer.. Jag orkar inte skaffa ÄNNU ett till marsvin till stackars Simba, som har haft 3 olika kompisar på ungefär 3-4 månader. Men jag antar att det är det som får göras med tanke på att han bara är 1 år, & det känns så hemskt att han ska leva sitt liv utan kompis när dom trots allt behöver sällskap av en artfrände.

Jag kände bara för att skriva av mig litegrann, för jag fattar ingenting & sitter nu & sörjer lille Pumba..

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[dynamitella]
0

Det låter inte alls bra.. Eller normalt för den delen. Att tre marsvin dött utan synbar anledning på så kort tid är inte riktigt sannolikt (att det ska vara en slump, menar jag). De kanske har något gemensamt.

Kommer alla från samma uppfödare?

Fridaaaa
0

Vad hemskt :/ Usch-

Ja som du säger,eftersom Simba bara är 1 år gammal, måste du ju hitta en ny kompis. Hade dock valt en annan uppfödare.

Ni kan inte obducera marsvinet så att ni ser vad som kanske är orsaken? Och om det är samma orsak till dem andra 2?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mjuhm
0

#1 Den första köptes på djuraffär & levde i 2 år. Nasse & Pumba kommer från samma uppfödare.

#2 Ja, det ska jag självklart göra.. Problemet är att det finns nästan inga uppfödare här uppe, & närmast (om jag inte väljer henne) är Umeå, & det är lite svårt att ta mig dit om inte mina föräldrar ställer upp..

Vad betyder föresten obducera?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[SallysPigge]
0

#3 Obducera är när man öpnnar upp marsvinet/människan för att se vad som är dödsorsaken.

[SallysPigge]
0

Glömde säga, vilket otur du har, jätte tråkigt. :-(

Fridaaaa
0

#3 Okej men kanske är något med hennes uppfödning, om du nu har haft alla dem marsvinen ifrån hennes.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mixxie
0

Vad trist! Gråter Du har verkligen haft otur…

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

jasna72
0

Vad tråkigt :(

[Pauline T]
0

Nej vad trist för dig! Vila i frid pumba. :''(