Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 759 ggr
[AmandaO]
1

Vad är Gösta för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo som frågan lyder så är jag lite sugen på att veta vad vår lilla tok är för ras?

[Ai-chan]
0

Om du inte har nån stamtavla eller nåt sånt där det står vad det är för ras så är det mest bara blandraser.

[AmandaO]
0

Ne asså jag har ju inte köpt honom från en uppfödare eller något. Tog över honom av min pojkväns kompis då hans barn tröttnatt.

Men okej, tack.

[Ai-chan]
0

Okey, Men om man ska säga vad han ser ut för något så tycker jag att han ser ut som en crested tack vare virveln i pannan.

[AmandaO]
0

Okej, jag tackar så mycket :)

sowhatever
0

a, han ser ut som en crested :)

Fridaaaa
0

Han är förmodligen pet, för han liknar ingen marsvinsras enligt standard.
Men han ser ut att ha crested i sig :) (virveln i pannan)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AmandaO]
0

Tack så mycket för alla svar :)

sowhatever
0

om man har köpt sitt marsvin från en djuraffär ( kmr aldrig mer göra :( ) är dom blandraser då ?? för dom ger ju ingen stammtavla S:

millib
0

#8 det behöver inte vara pet, finns de som är renrasiga. Om ett marsvin ser renrasigt ut kan man regga det som det men man vet ju aldrig vad som ligger bakom och om man vill avla renrasigt är det ju att föredra att ha en stamtavla på djuret.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[Ai-chan]
0

#8 Vissa djuraffärer ger med stamtavlor och härstamningsbevis. Minns att pappa har gjort det några gånger när han har sålt djur ifrån sin djuraffär, då de djur kom ifrån uppfödare och stamtavla och sånt kom med då.  Så det finns djuraffärer som skickar med papper. (Alla djuraffärer är inte dåliga)

Men de flesta djur som kommer ifrån grossister som brukar säljas ifrån djuraffärer är pet och blandraser. Dock brukar uppfödare kunna lämna in djur och ja "rester" in till grossister med.