Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2424 ggr
AmandaF
0

Bild på Softs konstiga klo.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare har jag skrivit ett inlägg som hette "konstig klo" , nu har jag tagit en bild på klon.

Den är ganska kraftig och känns lite seg . Högst upp på klon har det börjat växa vanlig klo.

Hjälp tack !

TRASAN
0

hmm ser mycket konstigt ut tycker jag. jag hade någ åkt till vetrinären o kollat om man kan fixa klon. ;))

Blondi3
0

håller med TRASAN .. Få en tid till vetrinären så de får kika på det :) den ser lite stor ut ju .. håller tummen :)

Abico
0

Har du provat att skrapa med nageln? Jag tycker det liknar Sunes klor iaf.

Hanna 

AmandaF
0

okej . Ska prova att skrapa först , tack för hjälpen ! :)

Abico
0

Hur käns den?

Hanna 

TRASAN
0

hur går det med klon? har det blivit bättre ? ;))

AmandaF
0

Hur ska jag beskriva .. den känns lite seg men ändå rätt hård,men det verkar inte som den kommer lossa av att man skrapar på den . Men han verkar inte ha ont,han går normalt och så .. ska man prova klippa den som en vanlig klo ? eller …?

[ouioui]
0

det kanske är att han fick nån slags infektion i klon eller har slagit i den så pass att den har åkt av på insidan, då har den ju inte fått näring eller nåt så det kan ju förklara färgen och att den känns som att den kommer att åka av, men ring iaf vetrinären och kollar vad dem säger, tycker dem att du ska komma så bokar du bara en tid…

Lycka till med SoftGlad
Kramar Sandra

FeliciaS
0

Finns det någon pulpa i klon?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

hoppas det har gått bra med klon på ditt marsvin! ;))

Julia99
0

Mitt marsvin har exakt samma sak och jag fattar inte vad som har hänt.. Mitt stackars marsvin har ännu värre på sin klo än vad du har det har växt en klo på över delen av klon och en till in under, jag fattar inte vad som har hänt har sökt runt överallt på internet och försökt att hitta om jag inte är den enda som har drabbats av detta! Och jag ser att jag inte är det nu!

sarakaka
0

Det är nog bäst att uppsöka veterinär.
Har inte marsvin själv, men min första tanke är att det kan ha blivit en spricka i klon/skada så att den blivit deformerad och en del av klon har "dött" liksom. Typ som när man klämmer ett finger och nageln ändrar form och färg.
Eller så kan det bara ha blivit så, typ som nageltrång! Vet är nog bäst hur som helst, kanske de kan rätta till den. :)

kodex
0

Tråden är 3 år gammal! Ville bara påpeka :P

sarakaka
0

Haha ojdå. :'D
Den blev upputtad så jag märkte det inte. ^^

kodex
0

Förstår dig! Har gjort samma sak i andra forum. Nu har jag lärt mig att alltid titta på datumet innan jag skriver :P

Fridaaaa
0

#11 Tråden är 3½  år gammal :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Julia99
0

Hoppsan jag märkte inte det heller! ;)