Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 509 ggr
Kajzza
2

Dela med mig....

Hej jag ville bara dela med mig…
i somras gjorde vi en egen webbholk. Förhoppningen var att det skulle bli fågelungar i den som vi sedan kunde följa via datorn. Det enda vi fick var en envis bålgeting som vi tillslut fick bort. Efter det stod holken tom.

Ikväll tänkte jag se om kameran hade överlevt en vinter i holken, glömde ta in den…hm den funkar…där finns en rund boll i holken…ett övergivet getingbo tänkte vi…dröm om min förvåning när getingboet plötsligt sträcker på sig och visar sig vara en fågel som sökt skydd i mörker och regn!!!

Nu hoppas vi att våren kommer SNART!!!!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Kajzza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde tyvärr inte lägga in bilden…

Skäms

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Fridaaaa
0

Oj vad roligt. Unge redan, tidigt :=D Hoppas den klarar sig ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mari
0

Kanske är en fågel som börjar inspektera holkarna för att se om de passar som bostad nu till våren? :-)

Min mormor och morfar fick en sådan förra året och faktiskt så blev den bebodd första sommaren, de hade den kopplad till teven och satt och kikade på fågelungar under våren och sommaren :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Binajis
0

Åh vad kul! Vi har flera holkar på gården och ibland under vintern flyger det ut fåglar från vissa. Det är rätt vanligt att de söker skydd i holkar och andra håligheter :)

#2 Unge? Som jag förstod det var det ju en vuxen fågel som sökt skydd :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Fridaaaa
1

#4 Haha jag som missuppfattade fel, var för tidigt på morgonen för min del när jag skrev i denna tråden ;) haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
0

Häftigt att få se vad de gör, hoppas fågeln mår bra, den kanske paxar platsen för sina kommande ungar till våren ;)

Binajis
0

#5 Haha Skrattande

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin