Svårt beslut!
Jag vet inte vad jag ska göra. Ska försöka ta det från början. I lördags så fick min sambo en hjärnblödning och fick åka akut in och operera sig i hjärnan för att ta bort blodansamlingen. Nu är det så att vi vet inte än vilka fysiska eller psykiska skador han kommer at få. Förmodligen blir han förlamad i höger sida och förmodligen också har talet påverkats. Om nu allt går bra och inga nya blödningar uppstår så kommer han inte komma hem på flera månader. Han kommer att komma på en stroke avdelning för rehabilitering och det kan ta lång tid.
Jag vet inte om jag kommer att ha tid för mina små marsvin då sambon kommer att upp all min tid och jag tycker inte det är rätt att låta mina små lida. Just nu kan jag inte tänka så klart och vill gärna ha kvar dom nu under en tid iallafall, men det lutar mot att jag kommer att omplacera allihopa. Jag har 2 honor som går med hanne nu och jag tänker låta dom föda och sen omplaceras nog allihopa.
Hoppas nån kan råda mig på om vad jag ska göra. Gör jag rätt eller jag jag kämpa vidare och försöka få ihop tid till alla marsvin, mina katter och min sambo.
En väldigt förvirrad och förtvivlad Maria
Det beror alldeles på hur mycket dina djur betyder för dig. Jag har också levt ihop med en person som fick en hjärnskada så jag lovar att jag vet vad det innebär. Inget blir som det varit och det är svårt att planera för framtiden. Mitt råd till dig är att absolut inte släppa det som är viktigt för just dig. Ingen ska offra sig själv för en annan människa, ingen kommer att tacka dig om du gör det. Så är djuren viktiga för dig tycker jag att du ska behålla dem. De kan bli ditt andningshål din kraftkälla. Så gör dig inte av med dem innan du helt säkert vet att det inte fungerar. Försök hålla på ditt och minnas vem DU är och om jag förstått rätt är marsvin viktigt för dig så att släppa alla tror jag är ett enormt misstag men kanske orkar du inte med allehop. Hasta inte på dessa beslut.
Nej jag kommer inte att hasta på mina beslut. Just nu känns det mest jobbigt, men jag tror också jag kanske kan behöva det som andnings hål. Jag har ju även 2 katter och dom ska inte bort. Dom är verklgen min tröst just nu. Så ingen fara. Jag tänker inte göra något i brådis utan jag kommer att se hur allting kommer att te sig i första hand. Jag har lång tid på mig att bestämma mig för han kommer nog inte hem förrän om flera månader då han kommer att hamna på rehab först. Så jag försöker ha is i magen tills jag är helt säker
Jag håller helt med #1.Min man fick också hjärnblödning och det tog ca 3 mån. innan han kom hem.Hade jag inte haft mina marsvin att hämta kraft och koppla bort alla tunga tankar hos,så hade jag nog inte orkat med att vara stark och "puscha" min man framåt.
Har du inte någon som an ta hand om dem en tid om det skulle bli för jobbigt?
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Jag har en vännina vars man fick en stroke med samma men som din man troligen får. De hade kattuppfödning innan, och har även nu. De behöver det för de psykiska rehabiliteringen.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else