Fortimel och sparkar
Hej på er. Det närmar sig slutskedet av Tildas dräktighet och vi förbereder oss för fullt.
Attans att man ska vara så orolig. jag söker och läser en massa gamla inlägg men hela tiden kommer det fram inlägg där det går galet för grisarna…det gör mig bara mer orolig.
Idag känns sparkarna verkligen tydligt och barnen har fått turas om att hålla handen försiktigt emot och känna. Det är roligt att se deras reaktion. Snart 10 årige sonen som ska få ha marsvinet som "sin" om det blir en enda unge är lyrisk. Han klappar Tilda med tårfyllda ögon och suckar…mamma…jag vill ha en RIKTIG bebis!!!
Haha…men vi har klarat av den delen här hemma. 
Idag hade jag ärende till stan och passade på att handla hem Fortimel.
Det ska man ju ha hemma har jag läst. Men,…det fanns ju en massa olika. Jag chansade och köpte hem Fortimel energy. Tyvärr såg jag sedan att det var jordgubbssmak, inte skogsbär som jag bad om.
Kan jag ge detta om det skulle behövas eller ska jag byta?
Hur ger ni det??? Om det är kritiskt så vet jag ju att man ger med en 1ml spruta i mungipan, sprutas mot insidan av kinden ej i halsen…undvika att sätta i halsen…Har haft en kaninunge som vi fick mata så. Men om man inte måste mata med spruta utan de äter frivilligt…hur ger ni det då? I skål???
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Spruta helst inte om du inte måste tvångsmata, låt det mer droppa som de kan slicka i sig. Du kan blanda med kligröt på ett fat eller mata med fingrarna. Det brukar de tycka är jättegott. Har aldrig gett fortimel så vågar inte svara på den frågan. Förr gav man semper spädbarnsersättning vilket jag nu förstått är ganska klent att föda upp på då fortimel är bättre. Men lyckades från dag ett med två bebisar där modern toxade. Dock blev de lite mindre oxh växte saktare men var så pigga. Det ska nog bra med din tjockis därhemma. Lycka till!
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se