Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 648 ggr
Kajzza
0

Fråga om foster...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått svar på en del av mina frågor…en del har ni svarat på och en del har Tilda svarat på…hur ett marsvinsfoster känns tex… Skrattande

Nu har jag dock en ny fråga…kan ett marsvinsfoster kännas på båda sidorna på magen? Har tills nu kännt en tydlig unge på ena sidan, alltid samma sida. Den sparkar och rör sig bra. Andra sidan har varit geleaktig, mjuk och jämn….men ikväll…nere vid hennes ena lår…känner jag nu ännu en…fick verkligen tänka efter och känna så att det inte är hennes höftben eller knä eller nått.

Då rörde den sig med. Strax efter men inte samtidigt…rörde sig ungen på andra sidan. 
Frågan är alltså…kan en unge vara så stor och ligga på tvären sådär??? Den måste ju isåfall vara runt 10cm lång redan? Hur stora är de när de föds, det är ju 25 år sedan jag upplevde det sist.
Foten i munnen
Shit…vad gammal jag måste vara nu då!!! Hur gick det till???

Så vill jag visa en bild som jag tog med mobilen ikväll. 
Min gamla goa mobil…den nya har en kass kamera.

Hon säger nog…Tänk matte…om du bara visste!!!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Binajis
0

Jag skulle tro att det rör sig om flera ungar, varav de legat på den ena sidan/mitten. Men ensamma ungar har verkligen lurat en, flera gånger! Vettesjutton vad de gör där inne i magen.

Hon har fällt fram nosen. Det kan nog vara på G! :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Kajzza
1

Hon är rätt lurig Tilda, nosen är nog för att Katten var uppe och hälsade på henne nos mot nos…fast vi får se… Skrattande

Jag tror att de spelar fia och övar kullerbyttor därinne.

När jag väntade tvillingar låg tösen alltid på vänster sida, huvudet ner och fötterna upp…killen däremot for runt som en skottspole…under förlossningen vände han sig runt 4 gånger. De kollade gåg på gång med UL för hans hjärtljud försvann…då hade han vänt igen. Men så hade han navelsträngen virad 4 varv runt halsen med…tack o lov löst.
Kan tänka mig att marsvinsbebbar är lite lugnare men inte mycket dock. Åhhhhh vilken väntan… Skrattande det är ju väl att det inte är elefanter vi har haha.

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us