Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1749 ggr
paulina-amark
0

Våtrumsmatta i Bokhyllebur?

Hur sätter man fast en våtrumsmatta i en bur av en Billy bokhylla? :)

HannaVastervik
0

Limmar, spikar, silikonar, häftar. Några förslag. ^^

wiskas84
0

jag rekommendera inte till att spika eller häfta då det blir hål i mattan. men det finns ju dubbelhäftande tejp. jag har bara lagt mattan lös sen har jag andvänt akryltätning runt om i kanterna. så jag kan byta om det skulle behövas för då e det bara till att dra bort mattan.

HannaVastervik
0

Går alldeles utmärkt att spika och silikona!

Lixim
0

Vi la dit mattan och  silikonade runt om. Väldigt smidigt, inget kiss i hörnen som åker ner under mattan och förstör burbottnen och bara att slita väck sen när man vill byta

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

wiskas84
0

ja det vet jag att det gör. skrev bara att jag rekommenderade inte. då jag tycker det e onödigt. mattan ligger på plats ändå om man bara täta kanterna och så slipper man önödiga hål :)

paulina-amark
0

Okej :) är det smart att sätta fast den en bit upp på kanterna, eller räcker det att man lägger den i botten och sen silikonar kanterna? :)

wiskas84
0

räcker med att lägga den i botten o sen sillikona kantera. det har både jag o lixim gjort o det blir superbra.

westblom
0

wiskas84   måste fråga fungerar det bra att bara sätta fast mattan i kanterna? jag har satt fast hela mattan överallt skarvar,golv,väggar jaa överallt som sagt var,men det verkar ju mycket enklare att göra som du bara sätta fast i kanterna,och dessutom bättre också ifall man ska byta matta,Flört

Mixxie
0

Jag har min lös i buren gjorde den bara lite för stor så att den skulle hållas på plats inget annat behövdes :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

paulina-amark
0

Okej :) tack för alla svar! jag ska göra som wiskas84 och Lixim sa :) låter som en smart och enkel lösning :)

wingren
0

Min systers sambo är golvläggare så han lade in den som man gör i vanliga fall ^^ Med någon typ av klister i botten eller vad man ska säga och silikonade sedan i skarvarna :)

paulina-amark
0

Förresten, hur lång tid tar det ungefär för silikonet att torka? :)

FeliciaS
0

Dubbelhäftande tejp har jag använt alla gånger, vilket jag är mycket nöjd med. Då går det att byta ut mattan vid behov. Använder du silikon måste du tänka på att den inte innehåller antimögelmedel som är cancerframkallande och irriterande för slemhinnorna. Akvariesilikon är det enda som finns utan antimögelmedel om jag inte missminner mig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paulina-amark
0

#13 hmm det var ju bra att veta, så du tycker inte att silikon är bra att använda i marsvinsburen därav? :) kanske är bättre att använda dubbelhäftande tejp då :)

wiskas84
0

#8 japp det fungerar. den ligger på plats o den glider inte runt eller nått o marsvinen kommer inte åt o bita på den. o det finns ingen chans att kiss eller nått kommer undermattan men ändå lätt o dra väck den om man skulle behöva byta. jätte smidigt. jag har andvänt akryltätning i kanterna.

wiskas84
0

akryltätningen jag använde torkade ganska snabbt. det e så lite man änvänder i kanterna så e tort på bara någon timme. desto tjockare man har mer torktid behöver det

westblom
0

ok då kan man göra så i burskåpet också=) ohh vad enkelt de vart Skrattande

FeliciaS
0

#14 Så länge man är säker på att det inte innehåller farliga medel så går det ju bra. Annars finns det många andra enkla och giftfria alternativ :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus