Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 528 ggr
indra-bus
0

Hur började erat marsvins intresse??

För mig började de för ca 4 årsen.

Då en missbrukare som bodde på våran gård frågade om jag ville ha ett marsvin Han hade tröttnat på henne för hon skrek såa.(De var väl allmänt känt att jag e djur tokig) Men något marsvin hade jag aldrig haft.

Så ja var där o hämtade henne hon. Visste inte mycket om marsvin då. Tur de finns internet.

Sen skulle jag skaffa en kompis till henne. Hittade en annons på blocket. När vi var där o tittade så frågade hon om vi inte kunde ta med alla hennes marsvin för hon skulle lägga ner sin uppfödning o "ville bliav med dem"

Så då var jag helt plötsligt med 4 marsvin. Men de är ju helt underbara djur o jag kommer att ha marsvin så länge jag leverFlört

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Fridaaaa
1

Hmm… Det är många år sedan nu. Började nog våren 2003 (samma år jag fyllde 13)när min lillasyster kom hem med en söt peruankille. Sedan hösten samma år skaffade jag mig lilla Ronja och mamma skaffade Cocco.
När Ronja sedan dog (runt 5 år gammal), så tog det lite mer än ett halvår innan jag skaffade nästa marsvin och sedan dess har jag haft marsvin hela tiden :)
Nu har jag 6 st små marsvin ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FeliciaS
0

Vad oväntat att gå från noll till fyra marsvin på så kort tid ;)

För mig började det för ganska precis 12 år sedan (hjälp, vad tiden går!). Jag var 8 år och vi skulle åka och kolla i en djuraffär eftersom en kompis till mig hade köpt marsvin där. Hem kom vi med två små killar. Sedan blev de fler och jag hade tre marsvin i flera år ;) Först år 2009 när min ena honas kull föddes blev de fler än tre stycken och nu har jag sju små energiknippen mellan 1,5 och ca 5 år - en kastrat och resten honor. Men nu har jag intagningsstopp på marsvin i många år framöver.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Kajzza
1

För mig var det…36 år sedan Förvånad
Jag var 10 och äntligen tyckte mamma att jag och brorsan var stora nog att få ett husdjur. Vi enades om ett marsvin. Så var det ju på den tiden. En kväll kom mamma hem från jobbet och hade en liten kartong med sig hem, ägg…sa hon. När vi kikade ner fick vi en chock! Värdens sötaste peruan satt där nere. Mamma hade kikat in i djuraffären för att höra sig för om hur man sköter marsvin och hon föll pladask för denne lille lurvige sak. Lurvik fick han heta.
Efter några veckor födde så Lurvik en unge…Lurvik fick heta Lurvika och ungen som stannade hos oss fick heta Saken…vi visste ju inte då vilket kön det var. Båda var honor och levde ihop hos oss resten av deras liv.

Efter det blev det många marsvin, bådde räddade, köpta och några födda…

Men JÖSSES vad tiden har gått fort!!!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

thildatessie
0

Köpte Thilda och Tessie på djurmagazinet i Varberg sommaren 09. Sen skaffade jag Bambi och Snövit, tyvärr dog Thilda för några månader sedan och nu är det stopp här hemma. Vet inte hur framtiden kommer se ut men antagligen blir det inte fler sen..

Creation
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går fort. Mitt marsvinsintresse började gro i slutet av 2000, när jag var 6 år gammal. Då fick jag mitt första husdjur, en marsvinshona! Jag blev störtkär på fläcken. Ett halvår senare fick hon sällskap. Jag hade de två honorna i många år, men mitt intresse florerade inte på riktigt förrän under år 2007, ett år innan de gick bort.

Idag har jag sju marsvin: en hantrio och en flock om fyra honor.

Bjuder på en bild på mina första marsvinskärlekar. :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.