Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 675 ggr
thildatessie
0

Marsvin och familj?

Ni som har marsvin och är lite äldre (inte typ 12), har ni funderat på framtid med barn och familj? Kommer erat "marsvineri" funka med det? Vet att några av er har många marsvin och andra djur.. Intressant att höra. En bebis tar ju ändå mycket tid. Jag själv har inte det problemet. Gillar barn och så men det blir nog inte så av fler anledningar. Kan dock tänka mig fosterbarn.. Men det är ett tag kvar, är 18 Glad

Bävern
0

Jag lever ensam med min 6 åriga dotter och har alltid haft djur under tiden och det har gått bra nu har vi 2st marsvin, en kanin, en katt, 8st skrattduvor och snart kanske en Fransk vädur om det går som jag hoppats på =) så det går jätte bra =)

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

flocken
1

Jag har 19 marsvin, 2 rex kaniner, 1 hund & fiskar. Sonen blir 5 år i Augusti. Väntar smått igen. Sen en gubbe som kräver sitt Flört & ett hus som ska skötas. Men inga problem. Nu ljuger jag allt. Har en grym Fibromyalgi som jag dras med oxå. Men jag har valt detta livet. Skulle inte byta bort det.

En bebis sover relativt mkt i början. är inte orolig. Sen har jag en underbar sambo som gör mkt. Svärföräldrarna är underbara & goda vänner som mer än gärna hjälper till med djuren

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

thildatessie
0

#1 #2 Ojdå, det funkar trots allt Flört 

#2 förljer din blogg dagligen, Tack för en bra blogg och önskar er all lycka till! Glad

Någon här som har med barn i planerna nu? Bland djuren? (som inte har barn redan. Tänker min ålder och lite äldre)

Lixim
2

Jag är 21 år gammal. Visst har jag tänkt på barn. Men jag är verkligen inte redo för det än. Kommer nog dröja väldans massa år innan tanken på barn lockar. Just nu räcker det med att min busiga systerson kommer hit och stökar till.

Jag är ingen barn människa och tycker ärligt talat inte om barn.

Men skulle jag nu vilja skaffa barn när jag är äldre skulle jag planera väldigt noga, se till så att jag ändå har tid för mina marsvin. Jag skulle aldrig göra mig av med grisarna för att jag vill ha ett barn.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

kodex
0

Jag offrar nästan allt för djuren och har alltid gjort. Skaffade egen hund när jag var 15 vilket har påverkat min framtid väääldigt mycket eftersom jagt var så ung. Men jag skulle aldrig bytt bort det och skulle inte ha klarat mig utan min hund. Nu är jag 20 och har dessutom 2 marsvin. Bor hemma fortfarande. Men det skall nog lösa sig sen också ;) Som sagt, skulle aldrig omplacera några av djuren vilket genast gör allting mer obekvämt med jobb, boende, semester och sånt! Men det tar jag så gärna, hade inte kunnat leva utan djuren "tills jag lever ett stabilt liv, med stabil inkomst, stabilt jobb och har hela framtiden planerad och utstakad…"…

millib
0

Jag hade innan jag blev gravid 1 hund och ca 20 vuxna marsvin imin avel när jag blev gravid. Nu fick jag väldigt mycket komplikationer och min son var väldigt sjuk som liten vilket gjorde att jag fick sälja av mina avelsdjur då det inte var hållbart längre. Hur mycket man än planerar så blir det inte alltid som man tänkt sig.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Fridaaaa
0

Är 21 år, och avsett vad som händer i livet så kommer mina djur alltid finnas med mig :) Finns alltid lösningar på allt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[jejjas]
3

Jag är 28 och väntar mitt första bar om 4 månader =) både min syster och man hjälper mig med djuren, min syster ska hjälpa mig med burarna när agen blir för stor, och manen tar allt som är tungt för mig =) kommer inte göra mig av med marsvinen om det inte framsår kompikatjoner i framtiden,