Skinny med rivsår
Upptäckte igår att min Skinny fått ett rivsår… Han verkar inte ha ont och är pigg och glad som vanligt. På lördag ska vi på vår första utställning, och jag har hört att dom kollar efter sår vid incheckningen. Är det ingen idé att åka nu?
Rivsår brukar läka väldigt fort. Gör det på mitt skinny i alla fall. I somras fick han t.ex ett stort bitsår, var läkt på 2 dagar (bara litet ärr kvar som försvann).
Det beror på vad det är får sår. Är det just ifrån andra marsvin brukar dem inte säga så mycket, men är det sår ifrån Ohyra är det annan sak :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror inte det är sår från ohyra…har surfar runt och kollat olika bilder. Det är en rispa i huden, typ 1,5 cm. Hur noga är dom? Ska jag lämna honom hemma på lördag om det fortfarande syns? Ska ställa honom i Pet eftersom det tydligen var strul i samband med hans registrering och de hade nån datakrasch :(

Du kommer hur som helst få avdrag för såret i bedömningen. Så jag skulle valt att inte ta med honom.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#3 Tack så mycket för ditt svar! Då får han vara hemma och softa istället =)
Jag hade nog chansat att ta med honom om det inte är sår vill säga just på utställningsdagen. För du har ju redan betalat för det så ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej nu är han struken redan. Det är ju i övermorgon och skorpan är ganska tjock. Dessutom så är det ju inte direkt roligt för honom… Han är nog hellre hemma och myser =) Anmälningsavgiften är ju så låg så det spelar ingen roll för mej. Så nu ska vi bara ställa min dotters pethona som hon tycker är världens finaste :) Åsså ska vi hämta hem fina kanelbullen från Ireths :)