Farligt med hamparfön?
Läste att det va farligt för marsvin att äta hampa. Gäller detta även fröna?
Det är inte farligt för hamstrar, fåglar eller människor men man vet ju aldrig…
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Endast om THC nivån är för hög.
Skämt åsidå :-) Det är nog bäst att inte ge frön av något slag till marsvin och detta gäller även hampa. Frön innehåller oftast väldigt mycket fett.
Hehe :P
Nej, ska inte ge. Men såg att min mormor lagt in hamstermat till marsvinen..
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
#2 Hampafrö är inget man bör ge hamstrar helller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Kanske lite ot, men varför bör inte hamstrar äta det?
#4 De blir så himla vimsiga och ostadiga av det…
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
#4 Så blir man ju så trött på dem när de i timvis måste (lite lätt osammanhängande) förklara meningen med livet och beskriva alla färger som skimmrar så där magiskt i burgallret…
#4 Fett för dem med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 hihi 
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
Kan marsvin äta solrosfrön? eller pumpa frön?
#9 Se mitt svar i #1
#9 Det är lite väl fett med solrosfrön men de KAN ju äta det, det är inte giftgt! Eller hur?
#11 Nej det är inte giftigt, eller farligt, men inte toppen. ;) Mina får solroskärnor men väldigt sällan. Likväl som dom får knäckebröd, gurka, eller smaka på smörgåsrån ibland. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Lol, tack för svaren :D
#7 Jo fett vet jag att det är. Men väljer att ha mindre solrosfrön och istället lite hampafrön. Hamstrarna kan gott bli lite tjockare!