Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2337 ggr
[stormarn99]
0

Tips på bur och inredning

Hej,jag verkligen älskar djur,har haft marsvin:)

Men har ni några tips på burar ? För jag hade en stor gallebur men den har vi sålt… Och en fråga till,vad har ni för inredning ??? Har lite dålig fantasi och skulle vilja byta inredning ca 1 gång i veckan så de inte tröttnar. Mina marsvin tog för ca 3 år sedan ;((

Rubriken är ändrar för att förstå vad tråden handlar om

Lixim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bokhylle bur eller egen byggd bur tycker ja om. Som inredning har vi tunnlar,mys rullar,hus, stenar, plädar och kuddar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[stormarn99]
0

Så himmla smart :) Det tar ju inte så mycket plats heller !

Tack för tipset

Frida B
0

har en gallerbur till mina små (har två stycken grisar) och dom haren planka som sitter mellan gallret och bottenväggen, där dom kan sitta och titta på den eller vara under den. sen har jag en tunnel i mitten och sen har jag ett egengjort hus där dom alltid sover ;)

har hört att man inte ska möblera om så ofta, eftersom dom är halvblinda så kan dom bli väldigt förvirrade. vet inte om det är en myt eller om det stämmer…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

wingren
0

Har en hemmasnickrad bur på 180x65, blir nog större när vi får större lägenhet. Ju större desto roligare ^^. Inredning är lätt att bygga eller sy själv. Sen kan du fråga efter skokartonger i skoaffärer o klippa lite hål i. Kan du sy kan du även sy inredning i fleece :) bara man har lite fantasi så finns det inga gränser :P Ett 2 liters juice paket blir enkelt en tunnel till exempel (: