Någon kul idé till ett marsvinshus?
Hej! Jag undrar omdet är någon som har någon bra och kul ide till kanske ett marsvinshus av kartong (det ska användas när jag har marsvinen uppe)?
Har grubblat lite över vad man kan göra men kommer inte på någon klockren ide, så om du har någon ide kommentera GÄRNA :DD
/Ellynh
#1 Kul & smart idé :) !
Jag kör också med "kartong husen"! Är väll lite snål i kanten men tycker att många hus är lite väl dyra och sen har jag märk att kartong är mer uppskattat fär då dom är roliga att nafsa och buffa runt på. :)
#3 A!Det är smart med kartonghus :) Tack!
Jag använder Biltemapallar som hus, kostar 34:50 styck. Tänk bara på att det kan vara bra att tejpa igen hålen om man har små marsvin så de inte kan fastna med huvudet i hålet!
Jag har även köpt gjutrör för betong i hård papp på Bauhaus som jag sågat till tunnlar av. Den med störst diameter kostar 44,95 för 1,2 meter. Då kan man få flera tunnlar. Jag sågar även av botten så att marsvinen går/ligger i spånet. De blir mindre kissiga då.
Här är en länk till min blogg där man kan se både Biltemapall och gjutrörstunnel i buren. 
Det fungerar såklart med en uppånerpåvänd skokartong (man kan sätta fast lite fleece på taket med självhäftande kardborrband, finns att köpa på Coop bland annat) som man klipper ett par ingångar i också eller varför inte ett Corn Flakes-paket!