Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Eliinnn
0

Några frågor :)

Hej ! 1. Hur gammla är ni som föder upp marsvin ? Måste man vara nån speciell ålder ? 2. Vad har ni för burar till era marsvin ?? Gallerburar ? 3. Hur många kullar tycker ni är lagom för en hona under sitt liv ??

Fridaaaa
0

1. Nej måste man inte. Men man behöver kunskap, läst på mycket, ev någon man kan vända sig till om man behöver hjälp om det går fel vid t.ex födsel osv. Och kunna ta ansvar såklart. Handlar mycket om mognad helt enkelt. Plus att är man en viss ålder (tror det är 18 år) så har ju föräldrarna huvudansvaret igentligen om någonting händer, så gäller ju att dem är med på det också :)

2. Jag har gallerburar pga katterna. Men många har skåpburar för att det tar mindre plats än gallerburar. Prakiskt om man har många marsvin

3. Max 3 st skulle jag säga, ev 4, men inte mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eliinnn
0

Okejj,är tacksam för ditt svar :)

Lixim
0

Jag är uppfödare och jag är 21 år. Är man under 18 är det målsman som har huvudansvaret.

Vi har byggt ett eget burskåp.

Jag tycker 3 är lagom. Vid speciella enstaka fall kan man ta en fjärde.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Eliinnn
0

Okej,tack för svaren :)

dumlekola
1

#4 Jag personligen tycker att det borde vara en åldersgräns på 18 år för att få vara uppfödare, oavsett djurslag.

Det kan bli komplikationer som tar både mycket tid i form av stödmatning och övervakning och även höga kostnader i form av veterinärräkningar. Är man under 18 år så är det som Lixim säger målsman (föräldrarna) som har huvudansvaret, men jag tror inte att målsman alltid är medveten om detta…

Eliinnn
0

Okej !