rullstol till marsvin
Jag såg en bild för rätt längesen på en tjejs blogg,som hon hade lagt upp, på ett marsvin som hade skadat sig så myscket att dom hade vart typ tvugna att ta bort bakbenen (inte hennes grisis) och då hade fått en sorts "rullstol".
Hon skrev ett låååååååångt inlägg över att hon var så glad att "männsikor brydde sig om sina djur så mycket". Det tycker dock jag oxå är bra, men att ha rullstol på marsvin,då tycker jag det går lite över gränsen! dom måste ju liksom röra sig fritt…..
Skriv gärna vad ni tycker!:)
Bilden är borttagen av moderator eftersom det bryter mot såväl sajtens (§04.C samt §05.B) och nätverkets regler samt mot svensk lag att använda bilder som man inte har uttryckligt tillstånd att använda.
Läs mer om upphovsrätt här.
Vill du att någon ska se bilden så får du lägga in en läng till bloggen där bilden finns, så att de medlemmar som är intresserade av att titta på den kan göra det.
♥kram Linnea♥
*målning av mig på bilden* så att man inte såg nåra ansikten:)
♥kram Linnea♥
Jag hde inte gjort det till någon av mina. Tror inte dem får ett bra liv med det, då dem är väldigt begränsade med sån.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det har jag sett förut! En artikel i aftonbladet, om marsvinet Patch.
Där står det att djuret höll på att få tillbaka rörligheten i benen, så att den snart skulle kunna röra sig utan rullstolen. Ifall det kan garanteras att marsvinet kommer att återfå rörligheten i benen tycker jag nog att rullstol kan fungera som ett tillfälligt hjälpmedel.
Som permanent hjälpmedel tycker jag dock inte att det låter som någon god idé alls! Djuret kan inte röra sig normalt med hjul. Och hur blir det när marsvinet vill ligga ner eller tvätta sig? Det måste väl vara jobbigt att stå upp och balansera med frambenen hela tiden. Hm, inte att rekommendera.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Håller med #3 att som tillfällig lösning är det en toppenidé men som en permanent lösning låter det inte bra.
Tillfälligt en kort period tycker jag är okej om marsvinet kommer bli helt återställt men bara tanken på att låta det leva med det i resten av sitt liv skrämmer mig. Jag hade inte velat att mitt marsvin skulle vara tvungen att kämpa på det viset och tvivlar på att det skulle vara lyckligt i en rullstol.
ahaa det var en tillfällig tid

♥kram Linnea♥