Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1999 ggr
jezzijezz
0

marsvinsljud

Som sagt jag å dottern e nyblivna marsvinsägare å sitter å lusläser allt jag kan hitta på denna sajten!

Har 2 bebbar, flickor som e 6 veckor nu…undrar lite hur lång tid det tar att få dom så pass tama att dom kommer till en? Dom gillar inte att bli upplockade ur buren men när dom väl e uppe så njuter dom i massor av gos å kel. Glad

Spelade in det ena marsvinets ljud när hon e uppe i famnen å undrar väl mest om detta e ett njutningsfullt beteende/ljud.

Jaha skulle lägga upp klippet här men det funkade inte Rynkar på näsan

Båda marsvinen låter undefär likadant. Väldigt pratglada när man har dom uppe!

Cazzos
0

Kan du beskriva ljudet?Skrattande

kodex
0

Det kan ta några veckor innan de blir märkbart tama så att de kommer fram till en eller liknande. Så var det med mina marsvin. Sen är det otroligt olika från ras till ras och temperament till temperament.

jezzijezz
0

hahahaha ja lite svårt…hade spelat in med mobilen med formatet blev AMR så det gick inte att lägga upp…ska prova filma sen Glad

Men lite kuttrande å små ljud av  mmm…mmm…mmm låter lite som en bebis som gnyr på ett gulligt sätt….hihihi lite svårt att förklara…men låter bra iaf!

jezzijezz
0

# 2 okey!

Jag ville ha 2 vuxna men min dotter ville ha dom från bebisar för att inte gå miste om tämjningsstadiet.

Vi har ett virvelmarsvin å en släthårig…systrar…snacka om att dom kuttrar högt å stajlar å gungar omkring framför varandra…men har märkt en liiiiiten förbättring i deras dominansmätning…det släthåriga marsvinet går väldigt försiktigt å nära med kinden å vill bli vän. Fast båda kuttrar å spänner sig.