Såga bottnen av flaskan?
Jag är inte så där supertaggad inför varje påfyllning av vatten här. Det var väl inte jättekul när det gällde bara en flaska heller men 5 är ju supertrist. ;)
Har länge funderat på att byta ut dom till sippy eller annan motsvarighet till påfyllning i botten (toppen upphängd) och undrar vad som händer med en vanlig vattenflaska om man sågar av botten på den? Börjar den läcka då? :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Japp det gör den. Det ör trycket i flaskan söm gör att den inte droppar. Testade detta på en gammal flaska som skulle slängas och det gick inte.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#1 Skit med. Gud vad skönt det hade varit att bara fylla en petflaska och gå runt och bara ösa på i flaskorna. ;)
I stället får man knöka av alla flaskor, 2 av dom sitter fast med silvertejp och japp, silvertep är STARK tejp, det har jag svurit över några gånger nu.
Får ta tag i det där flaskbytet snart. ;)
Köp en Sippy först och testa. Det fungerade bra först här men en dag så läckte dom som sjutton och jag gjorde rent pipen och allt ..
#4 Ja det är ju Sippy. ;)
#3 Naaaj, vill inte ha läckande flaskor! :@
#5 Ja? :) Har en sådan. Min läcker inte, skitbra:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag funderar på att testa dom här, men dom är inte lika snygga som sippyflaskorna. ;) http://webshop.gnagarboden.se/vattenautomat-m-nippel-p-107-c-215.aspx
#7 HAr hört att dem med är bra.
Vet någon som hade sån till kanin :)
Ja dom fanns i både halvliters och enlitersflaskor. Men hemskt fula. Hehe
#9 Haha ja snygga är dem inte ;)
Den vita var väl minst ful om man ska säga så, den gula var ju gräslig. Skulle inte vilja ha massa såna kycklingflaskor hängandes i mitt blivande supersnygga burskåp. ;)
#11 Hihi ;)
#2 du måste ju kunna hitta på en smidigare lösning än silvertejp? Låter ju jättekrångligt. Har du gallerbur?
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#13 Nej bokhyllebur, och ingen affär som säljer flaskhållare till cykel. :(
#14 Kollat på "sportson" eller vad det heter, vid amiralen zoo? :)
Som provisorisk lösning (man kan väll ha det hela tiden men ändå) så hade jag ståltråd. Klippte av en bit ståltråd och virade mitten runt flaskan, först in där gängorna satt o sedan lite utjäms med hela flaskan. Sedan ändarna av tråden fäste jag i ena hjulet som jag har under buren. Det tyckte jag fungerade väldigt bra faktiskt. Man fick ha flaskan i hörnet av bokhyllan så den inte skulle "välta" eller svaja eller hur man ska förklara :P Billigt med ;)
Kom på att du kan kanske kan använda en sån där flaska som Learningtofly använder i denna tråd: http://marsvin.ifokus.se/discussions/4e7fa450d4ebea444400b294-bur-i-linneskap
Den kan man ju fylla på uppifrån och den låter inte mkt heller (jag har en sån).
Om du inte redan löst det på annat sätt förstås! :)
Hoppas att det är ok att jag länkade till tråden. :S
Mvh Linnea.
Mvh Linnea
#14 Jag hittade ett ställe där man kan köpa cykelhållare över internet, men de var inte så billiga tyvärr. Om du har en Biltemabuitk i närheten så kostar flaskhållare för cykel bara 19:90 kr där.
Hoppas du hittar något smidigare än silvertejp… 
Jag vet att jag sett i någon tråd typ en pip man skruvar på en vanlig petflaska, har någon testat den?
Kanske inte det snyggaste men tänkte att det är ju bara att ta en ny petflaska istället för att alltid skura ren dom.
Ett tips bara för att sätta fast flaskor i bokhylleburar som är billigt och lätt, kanske inte alls snyggt men det går säkert att fixa på nått sätt, men iaf.
Då kan du ta en Pet-flaska och dela på mitten. Sedan klipper du upp en sida och gör ett litet hål. Sedan tejpar du för springan så bara hålet finns kvar och där sticker du in pipen :) Sen tejpar du äver uppe på flaskan där du har delat så det inte är vasst ;) Sist så skruvar du fast den! :D
Kan visa hur jag har det just nu! inte så fräscha väggar väggar just nu men burstädning imorgon :D