Får man lov att vara så lycklig?!?!
Trodde aldrig att små marsvin kunde gör mig så lycklig!!! Fattar inte varför jag inte har skaffat tidigare???? Hmmmm
För er som läste mitt tidigare inlägg ang ljuden som jag inte lyckades lägga upp så har jag filmat den ena tjejen Virvla som e tokig i min dotters hår! 
E det mysljud som hon har för sig eller? det andra marsvinet har samma ljud när dom e uppe i famnen.
Sitter å undrar samtidigt om Virvla verkligen e ett virvelmarsvin….tycker inte utseendet stämmer riktigt överens med bilder jag har sett…ser mer ut som en Sheltie i ansiktet och har hår som spretar åt alla håll lixom en lejonman….ser bara någon enstaka virvel baktill å där växer pälsen lixom framåt istället å åt olika håll…ska försöka ta nån bättre bild på henne sen å lägga in.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så nu e filmen med!!
Virvelmarsvin är petmarsvin med virvlar.
Sedan finns det en marsvinsras som heter abessinier
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 men om du kollar på filmen…tycker du det ser ut som virvel? Eller det kanske bara e jag som fattar trögt hahahaha
Jag kan tyvärr inte kolla filmen i min mobil. Alla marsvin som inte är renrasiga kallas pet, och en del kallar pettar med virvlar för virvelmarsvin. Virvelmarsvin är alltså ingen ras, bara en benämning för att marsvinet är icke renrasigt och har virvlar. :-)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#4 hahahaha tack! Ja som sagt…e nybörjare på marsvin…men guuud va härliga dom e!!!!
Hon har längre hår/päls än va jag har sett virvel/petvirvlar har…plus en lejonman….inte för det spelar nån roll…hon e ju så äskad ändå! Ska klippa henne lite imorron efter badet.
Så Petmarsvin kan vara lite allt möjligt inblandat???
Vi köpte via annons på Blcket henne å hennes syster som e släthårig. Dom e kopior på sina föräldrar…ska höra av mig till säljaren igen å fråga efter foto å varifrån dom kommer…men kanonsöta föräldrar 
Men visst är dom! Jag vill aldrig leva utan mina grisar. :-) Ja pettar kan i princip se ut hur som helst, och det är enligt mig charmen med just pettar. Jag har 3 syskon från samma kull, de är pettar. Syster ett är korthårig, brodern är korthårig med jättelånga hår på rumpan som en lång kjol, och syster 2 ser ut som en ren sheltie. Alla från samma kull som sagt. :-)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
hihihihi vilken härlig blandning!!
Hur gamla e dom?
Mina 2 små töser e bara 6 1/2 veckor.
När min långhåriga hona var unge såg hon likadan ut som din unge :) Visst hade hon virvlar och såg lite ut som ett virvelmarsvin men samtidigt stod pälsen åt alla håll och kanter. Pälsen blev längre och till slut nådde den ner till golvet. Sen dess har hon hållts kortklippt, speciellt i rumpan för att underlätta för henne :) Jag ställer inte ut mina marsvin och därför är den långa (och vackra!) pälsen bara i vägen för henne.
#5 Japp stämmer bra det :=D Dem kan ha många olika raser i sig :)
Har själv 3 pettar, och ingen ser den andra lik ut ;)
Marsvin är gudomliga :=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 ja dom ska badas idag sen ska hon klippas…tycker pälsen växer rätt snabbt…vill inte ha långt vid rumpan å på sidorna
ska även ta klorna för första gången idag…lite nerväs e jag men annras blir det nagelfil!
Hon hade Ohyra ( static ) när vi köpte henne….ägaren sa att hon hade vatt med henne hos en vet som inte va marsvinskunnig precis….själv trodde hon att det va mjäll 
Nu ska dom i sista ohyrebadet iaf! Dock har hon svamp på öronen som jag behandlar med Canesten salva men jag tycker inte det har blivit bättre…nån som har ett annat tips där??
Trots att det inte blev bara njutning direkt vi köpte dom så blir jag mer å mer förälskad i dom för varje dag som går!!!! Underbara sötisar!!!!