Det krävs en marsvinstok...
för att förstå den här känslan. Jag har köpt så himla fantastiskt fint hö idag att jag är helt lyrisk! Det sjukt otroligt gott och är alldeles grönt och krispigt och luktar så gott! Vet inte vem som var mest exalterad över kvällsmaten hos marsvinen idag, jag eller dom. Förmodligen förstnämnda.
"Greeeetaaaa, nu blir det mat. JÄTTEMUMSIGT HÖ! Aww, var det gott? Vill du har mer - okej!"
"Jag lägger lite mer här Björnen som du kan sova på för det är verkligen heeelt otroligt vad det luktar gott."
Sa jag att det luktade helt underbart? Funderar på att ta in en kasse på mitt rum inatt och ställa intill sängen, fast då blir nog inte pojkvännen så glad förstås…
Tänkte dela med mig av det här eftersom jag dumförklarats av alla jag räknar in i min omarsviniga-sociala-krets för länge sedan.
Såååå gott!!!
Hanna
hahahahahaha härligt att läsa!! Vilken affär köpte du det fina höet i? I Malmö kanske??…fast sån tur har jag inte väl 
Har kollat runt lite i olika affärer å det bästa finaste, grönaste hittade jag faktiskt på Vacker Tass på Mobilia i Malmö.
#1 - Naturnära i Göteborg :) Brukar köpa från bonde men jag vill inte ta in så mycket åt gången nu innan jag vet om jag blivit av med ringormen. Så det får bli dyrhö ett tag, och det är det ju värt när det är så här fiiint ;)
Hanna
Jag köpte också en säck riktigt fint hö idag! Grönt och doftande, helt underbart. Jag har just nu en tillfällig bur bredvid sängen, så jag har kunnat njuta av doften också. Haha. Det påminner mig om när jag var liten och vi hade får, jag brukade ligga på höskullen och det doftade så gott. <3
Blir ganska avundsjuk!!!! Har bara 2 små bebbar å vet inte riktigthur mkt hö man ska köpa på en gång för att det inte ska stå å bli gammalt.
Jag vill oxå ha sånt fint grönt hö!!!! Va tror ni om Granngården? Har en här i Malmö? 
Haha ja den där känslan är nog obekant om man inte har betesdjur :) Bra beskrivet, förstår precis hur det känns :)
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Åhhhh måste bara skriva att JAG oxå har hittat underbart hö…förstod känslan direkt jag bara tog i påsen!!! 
Svenskt Ekologiskt fint hö med en underbar doft!!! Blev jätteglad!!
Har även köpt Toa-lättströ som ska testas idag….har testat spån å fleece. Får väl se!
Härligt. Jag köpte också en stor säck väldigt bra hö i Grizzly Zoo i Kristianstad för några veckor sedan. Helt underbart hö, grönt och väldoftande. Tror det kostade 70 kronor. För inte så länge sedan köpte jag en liten påse förstklassigt hö i djuraffären i Alvesta. Synd att jag inte bor närmare Alvesta.

Kan bara svara amen till TS beskrivning av just detta fynd.
Känner så väl igen mig. 
Marsvin 4-ever
.
Mmmmm… Doften av hö och frisk luft, solstrålar som silas genom springorna i taket på höskullen… Kullerbyttor i höet och hela håret fullt med boss när man klättrar nerför stegen. Det är ljuvliga barndomsminnen från min morbrors gård i Jämtland. En och annan komocka fick man hoppa över när man sprang över lägdorna. Men doften av hö och kossornas meditativa idisslande kan fortfarande få mig att må toppen när jag är ute på landsbygden och stannar på en bondgård.
Så jag njuter också när hösäcken är ny och har blivit stående inne vid marsvinsburen. Det är bara att lägga sig i soffan med någon av kelgrisarna på magen och blunda så mår jag som en prinsessa. Får "grisarna" några mumsiga gurkbitar eller en kvist persilja att tugga på, så mår de som prinsar. Det är den ultimata avkopplingen här hemma.
Trevlig helg på er alla härliga "marsvinstokar"!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Läste upp denna för min pojkvän och skrattade så hjärtligt åt detta <3 Underbrt skrivet^^
Haha, känner igen mig så väl, såå väl :P I höstas var det verkligen svårt att hitta bra bondehö, men för några veckor sedan fick jag tag på riktiga superbalar :) Nu är man väl närmast paranoid att man inte ska hitta lika bra hö nästa gång… ;)