Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 736 ggr
tantnett
12

Jag har slutat....

Jag har slutat att hälsa på folk jag möter för jag märker dom inte, inte så att jag har fått en släng av högfärdssjuka på äldre dagar. Men jag har helt enkelt för närvarande varken intresse eller koll av vad som sker runt om mig när jag rör mig ute på byn. Gissar att jag ses som en underlig kuf av byborna. Skäms

Varför? jo för jag har full fokus på marknivån, likt en rovfågel har jag ständigt min blick svepande över vegetationen och i lördags kunde jag så äntligen slå klorna i mitt första byte för året. Vilken jaktlycka!

Hjärtlöst slet jag tag i dom stackars ännu späda små liven för att sen fort rusa hem med bytet till mina väntande små.

Ja glädjen att få se när marsvinen ivrigt tog för sig av årets första maskrosblad ger en alltid en speciell känsla som enbart vi marsvinsnördar förstår. Tungan ute Och ett fullkomligt lyckorus värmde upp sig inom mig över insikten att nu nu är våren kommen.

Varma vårhälsningar önskas er alla 2 o 4-benta.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

gnagarlover
0

hahahahaha tack för dagens skrattFlört

indra-bus
0

Ha haa Trodde de vat bara jag som var sån nörd ;)

Här i värmland ska de bli 15 gr o då ska mina få en ute sväng..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Lyan
1

Hahaha

För att inte tala om blickarna man får när man går runt på stan med en gigantpåse full med gräs hela sommaren igenom XD

Fridaaaa
0

haha :=D
Jag har med spanat, men inga maskrosblad här ännu hehe :=D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lixim
1

Haha. Vi odlar havre gräs till grisarna i väntan på att vi får gräs och annat gott här nere. Men man blir lite ''marsvins skadad'' letar alltid efter ätbart till de små.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Snigelkrantz
3

Haha! Underbart.  Här har det fallit snö idag så några maskrosblad dröjer det nog innan jag kan plocka.  Sen jag flyttade in till stan har det varit svårt att hitta bra grönska till mina skyddslingar, men jag har ett ställe vid ett sjukhus där kommunens gräsklippare inte kommer åt så ofta, där brukar det växa massor med härligt gräs och maskrosblad. Jag passar på att fylla väskan när jag har varit hos psykologen, folk får med rätta tro att jag är knäpp! Haha. Skrattande

tantnett
0

#6 Usch det låter inget vidare med snö.

Hoppas innerligt att vi slipper något bakslag här nere i Skåne, en är ju rädd om grödorna. Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.