*tjoo hoo*
E så glad!!!!!
Bestämde mig för att jag minsann oxå ska bygga en fin bur/hage till mina bebbar…hittade ingen billig Billy-bokhylla så jag tänkte okey spånplattor?!
Åkte till K-Rauta idag med min väninna å lyckades flörta till mig plattor 120 x 80…måttskurna å färdiga att monteras för ynka 36 kr!!!!!
Killen som jobbade där sa: ja det e väl tisdag idag hahahahaha
Inom på Rusta å köpte en vaxduk…blev en jättevacker med rosa/lila blomrankor på…( har ju 2 töser ) å silvertejp!
Kunde ju inte vänta på att skruvdragaren skulle bli färdigladdad så jag har skruvat ca 25 skruvar å fått fast långsidorna på bottnen! Vaknar säkert med fullt av blåsor i handflatan!
*woooohoooo* hej hopp!!! Ska fortsätta imorron…bilder kommer givetvis när jag e färdig 
Va bara tvungen att dela med mig!
Så kul!! :) marsvinen blir säkert jätteglada! :D
åh vad härligt! :D
Vad kul! man får nästan lust att bygga en egen! :D
Kram Karro :)
hihihi har ju bara haft mina bebbar i 2 veckor men redan långt innan vi skaffade dom så fanns idéen om att bygga eget. Har suttit å kollar alla bilder jag kunnat komma över å eftersom jag har plats till det så bygger jag en 
Spånplattor är inte bra om dem kissar på det :) Drar väldigt lätt åt sig fukt.
Då bör du ha något på plattorna som drar åt sig fukten :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 5 ja jag har köpt vaxduk oxå som lådan ska kläs med
å på hela botten har jag en mindre snygg icke marsvinsanvänd vaxduk så det blir dubbelt upp i botten!
Vad var det för plattor? *nyfiken* Har ett k-rauta i närheten och har planerat göra en ny bur.
Malmös K-rauta??
I deras bygghall stod massa spånplattor som skulle kastas…han som jobbade där va supertrevlig å jag frågade om jag fick ta plattorna…japp fick jag…ville dock ha måttbeskurna för att minska arbetet hemma å det tog han 36 kr för
snacka om billigt! Så gå dit å fråga efter spill!
Hoppas du har samma tur som jag!
Fanns bara spånplattor på 10 mm…men jag tror det funkar ändå…plus jag ska lägga dubbelt vaxduk i botten!
Lycka till!
Nä jag bor i Stockholm, så det är lite långt att åka. Får kolla på "mitt" k-rauta om de har något bra. =)