Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 541 ggr
flass
0

Rengöring av burtillbehör

När ni rengör buren, då rengör ni väl också grejerna ni har i buren? Hur gör ni då med saker av trä, om man duschar dom, blir dom inte genomfuktiga då och kan inte det få träet att ruttna och dessutom vara fuktigt väldigt länge? Hur gör ni?

paronskrutten
0

Jag tvättar inte trähusen, borsta av dom med en torr diskborste…

Helena

fulfisk
0

Jag tvättar inte heller mitt trähus, det har ju ingen botten så jag tycker inte att det behövs. Gallerbollen tvättar jag inte heller :P Dock får jag tvätta av sakerna de har när de är ute rätt ofta.

[Liinda]
0

Jag tvättar inte inte deras hus men deras rör brukar jag stoppa ner i varmt vatten och skruba bort. Sen ställa ut i solen. Eftersom dom rören blir jätteäckliga annars.

flass
0

Ni är så smarta! Så ska jag göra! Tack för tipsen :D

paronskrutten
0

Vi vet!

Helena

Blondi3
0

Jag borstar av huset och sen diskar jag matskål o vattenflaska :) deras rör gnuggar jag rent då o då med :)

[MatildaW]
0

Jag brukar koka pipen på vattenflaskan, diska den andra delen, sen typ allt annat sköljer jag av i hett vatten och torkar :)

paronskrutten
0

Tar du ut "kulorna" då?

Helena

[Liinda]
0

Går inte flaskorna sönder om man tar bort pipen? Jag har kastat 2 vattenflaskor som det satt gummi vid pipen och marsvinen gnagde bort gummit och pipen lossna :S

[MatildaW]
0

#8. Nej, vattenflaskorna jag har, har avtagbara pipar där kulorna "sitter fast" innuti å inte kan komma ut :)

#9. Nej, flaskorna från Granngården (märket Biba) har jätte bra flaskor som man kan ta bort pipen på :)

paronskrutten
0

Hmm..vad kostar dom?

Jag har ingen granngården gär..kan nån skicka åt mig om det inte är för dyrt? Verkar jättebra om man kan koka dom :D

Helena

[MatildaW]
0

#11. Vattenflaskorna jag köper kostar runt 20 - 30 kr :)

paronskrutten
0

Det var  inte alls dyrt..

Är det nån som kan tänka sig att skicka en till mig?

Helena

[MatildaW]
0

#13. Jag hade kunnat skicka om inte frakten(?) vart så dyr osv, eftersom det blir ett ganska stort paket blir det ju som sagt dyrare.

paronskrutten
0

Mm…Skulle kanske kunna ta reda på det och ge dig pengar för det oxå?

Helena

paronskrutten
0

putt :)

Helena

[MatildaW]
0

#15. Ja, kanske :)

Thea-Cazzy
0

#9 Den flaskan vi har är så ituplockbar att man först kan ta av "korken" och sedan ta av pipen på den ;P

Fast mina marsvin biter på pipen, jag är bara rädd att dom kanske skadar tänderna eftersom den är av hård metall, eller det gör dom inte??