Bästa webbutiken?
HAha jag spammar ihjäl er snart med alla frågor 
Jag bor i Sundsvall och vi har de flesta butiker såsom Arken, Djurmagazinet, Djurkompaniet, Lantmännen osv.
Men jag tycker det är hemskt magert med saker till marsvin i den här stan! Dom har massor och åter massor med fisk, katt och hundtillbehör, och överflöd av hamstersaker.
Visserligen hade jag inte så mycket tid på mig på Arken att kika igenom, men på de andra ställena så hittade jag bara Vitakraft mat t.ex.
Så ge mig tips på BRA webbutiker så jag har nånstans att shoppa 
Marsvinen behöver inte så mycket mera än vattenflaska och hus i buren :) så har du fått tag på det behöver du inte skaffa mer saker. En bit avloppsrör kan också fungera som gömställe ( typ brunt eller grått)
Mja, det kan ju faktiskt vara bra med pellets med, framförallt då vi får hem några ungdjur nu snart.
Eller kan det vara mer lämpligt att ge havregryn med nånting annat?
Lola fullkomligt älskar havregryn och dissar gärna pelletsen i det läget.
Sen hade det varit trevligt med lite annat utbud på hus än det vi har. Behöver ju även fixa med nån hage. Sen tycker ju barnen att det är roligt att ha köpta saker för just marsvin istället för avloppsrör 
Aha, när det gäller kraftfoder så rekommenderas Oxbows, men det går bara att köpa hos veterinärer. Möligen alternativt Lottie som finns på lantmännen , alla andra är felkomponerade för marsvin.. för mycket minderaler och sådant som kan skapa stenar i urinvägarna. Allternativt havregryn, hela havrekorn och annan krossad spannmål ( man kan bara ge havregryn okrossat)
#1; Jag tänker nog precis tvärt emot dig på den punkten :P Jag ser inredningen som en del i marsvinens friskvård; att de helt enkelt blir berikade av att man gör levnadsmiljön så stimulerande man bara kan.
Jag har beställt en del från Teddytassens kaninavdelning (marsvinsavdelningen har mestadels små hus av storlek marsvinsunge) och jag vet många som rekommenderar Gnagarboden. Men det bästa tipset är nog att du går runt och tittar på helt andra saker som inte alls har med marsvin att göra. Ikea har massor som man kan marsvinifiera och ÖoB har fina kattunnlar som marsvinen älskar att raca i. Fantasin sätter gränser ;)
#4 förvisso, men har man basen så kan man i lugn och ro kolla om man hittar fler saker. Kändes som att hon precis börjat med marsvin, sen så växer ju behovet fram. Jag har också hängmatta här hemma som åker in och ut ur buren periodvis, och ska snart få levererat myspuffar av Charlie..
Hur menar du med **_Allternativt havregryn, hela havrekorn och annan krossad spannmål ( man kan bara ge havregryn okrossat)?
_**Går att tolka på 2 sätt nämligen 
Men jag ska kika på de där 2 butikerna!
Är det lönt att köpa leksaker till dom såsom bollar med bjällror mm? Använder dom det tro?
#6 Havre kan ges hel, allt annat måste vara krossat/delat bearbetat..
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har väldigt bra efrarenheter av Bromma Zoomarknad som Fridaakesson nämnde. Där kan man köpa Oxbow-pellets, både Cavy Performance och Cavy Cuisine, och även Oxbow Critical Care (som jag tycker att man som marsvinsägare behöver ha hemma).