Vad kan man ha under lakanet?
Ingen som har en idé? 
Men kan man ha lakan? är det inte risk för att dom får trådar i sig? :S
Har för mig att "lyan" har spån under sina lakan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Funderar också på det där med lakan. Fleecefiltar med tidningar under har jag testat, funkar bra.
Har du tittat på den här sidan? http://www.wakuweb.cybersite.se/text_95889.html
Den beskriver bra gällande fleecefiltar som underlag:)
#2- Beror nog på vad det är för lakan. Vissa använder de andra fleece.
Vi har fleecefilt nu men dom blir sjöblöta (köpta på jysk) och sen på den andre lägger sig kisset ovanpå (köpt på rusta)
#4- Tack för en bra länk!
wow, vilken häftig bur!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
har testat med filt och mitt ena marsvin drar gärna och äter av fleecefilten… så spån är nog bäst.
Jasså blir de så blöta? Jag har köpt på Ikea och det fungerar bra, det absorberades bra trots att jag inte hade tvättat filtarna.
Mina blir inte heller blöta. Tidningar underst (Mest för att skydda botten, men de har nästan aldrig blivit blöta), sedan två frottebadlakan och överst fleecefiltar. De flesta från Rusta.
#6 tackar=)
#8,9 Ja jag fattar inte vad det är, pölar med kiss eller dyngsurt:/ Filtarna är tvättade några ggr som jag fått tips om. Kanske krävs de mer. Luktar iaf mindre om dom nu än vad de gjorde när vi enbart hade spån.
Vi la tidningar, spån och sen fleccefilt idag, kisset gick igenom till tidningen i kisshörnan. Få försöka på nytt imon med tjockare lager spån. Nån gång måste vi komma på vad som funkar här:)
#10 Det kanske har sagts tidigare, men använder du sköljmedel till dina fleece filtar? De släpper inte igenom kisset om man gör det. Endast tvättmedel skall man använda… 
#11 Japp de är tvättat med bara tvättmedel. Därför fattar jag inte varför våra filtar är så lustiga:/ Ska byta i buren imon och då har filtarna fått sig två tvättningar till så kan väl hoppas att de gör susen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ett tjock lager spån och sedan lakan över.
JÄTTEFIN BUR!!! :D
#13 Jisses va lite de var efter 8 dagar! Va renliga dom var;)
Mina grisar har nog inte hittat sin kiss- och bajshörna för de ligger kiss och massa bajs överallt. Bajset gör ju inget men kisset är ju mindre kul, nu när de blir pölar och så blött. Få testa lakan för där går ju kisset igenom.
Hur tjock lager med spån har du? De spånet som inte blivit nerkissat, byts de någongång alls?
#14 Tack så mkt! 
#15 Buren var över 2kvm så tre små marsvin hade helt enkelt inte tillräckligt mycket bajs i sig för att skita ner den :-P
Jag har ca 10cm pressad spån och sedan fyller jag inte på förrän det börjar bli så tunt att man lätt kan nå botten, då flyttar jag allt som är kvar till den hörnan som blir smutsigast och fyller på nytt i resten. På så sätt blir allt spån bytt efterhand.
Så länge man ser till att spånlagret är så pass tjockt att kisset inte når bottnen och verkligen plockar bort allt kissigt spån så håller det sig luktfritt hela tiden.
Sedan kan man behöva möblera om mellan städningarna om de kissar i tex husen, så de inte behöver ligga på blöta lakan
#16, Hm i see.. Vid nästa städning nu så ska vi pröva de!
Tack för svar=)