Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1497 ggr
annolja
0

Veterinärkostnad kal fläck

Min Rosen har en fläck med lite tunnare päls på nosen och jag tänkte att det blir dags för mitt första veterinärbesök. Veterinären vill ha 500 spänn för att titta på det. Tycker ni att det är en rimlig kostnad, och är det rätt av mig att gå dit även om det inte är en helt kal fläck, utan bara tunnare päls. Inga andra symtom.

Charlotta-B
0

Hoppas det kommer att gå bra för din lilla gris.

Du gör absolut inte fel om du tar din gris till vetrinären om du är orolig för att den har nån sjukdom /ohyra lr vad det kan vara.

Jag tycker att känner man själv att man bör gå till vetrinären med sitt djur så ska man göra det. Dels för att lugna sej själv, och sedan verkligen kolla upp vad som orsakar att lilla grisen i tex detta fallet blir tunnhårig.

Charlotta-B

Lillisen
2

Är du fundersam vad det kan vara som orsakar ditt djurs tunna päls så tycker jag att du gör rätt som söker upp vet.

Jag har alltid sagt vare sig det gäller mina stora djur eller små,att hellre besöka vet en gång för mycket än en gång för lite.

Lycka till med den lille :)

Linnet
0

500 bara för att titta lät väldigt mycket, skulle nog ha avvaktat, om det bara är lite tunnare päls.

annolja
0

Tack för omtanken! Var där och fick rådet att testa med svampkräm för att se om det blir bättre. Hon klippte klorna också och jag betalade 400, så det var kanske OK. Händer det igen kanske man kan testa med svampkräm innan man går till veterinär så länge de inte kliar sig?