Det började med ett litet frö..
Ja det började med att min sambo planterade lite frön i en hink. Sen tog jag över och la till två plåtar fulla med frön. Marsvinens glada tjut när de fick smaka på det första gräs strået och första krassen var underbart. Sedan gick det utför. En plåt burk lades till, fler och fler hinkar.
Och idag har vi inte en kruka,hink,plåt,bricka eller burk ledig. Allt är fullt av frön.
Jag springer som en galning med jord,plastpåsar och pysh flaska.
Men grisarna dom är glada dom.
Nån mer som är lika planterings galen som jag?
Det som är nu är 1 plåt havregräs. en plåtburk havregräs. en plåt med 50/50 krasse och alfalfa. 4 brickor alfalfa och krasse. 2 hinkar persilja. 11 krukor med krasse o alfalfa och 2 lådor med alfalfa.
NU har jag nyligen skaffat en gris, men ser redan fram emot att skaffa ett litet växthus på baksidan och odla lite kryddor och groddar
Tänkte gå ut idag och rensa efter tidigare ägaren av lägenheten och börja mäta och planera 
#2 vad roligt! lycka till :)
Jag önskar att jag var lika duktig, men allt sånt där bara dör för mig ;)
Hanna
Jodå, här växer det så det knakar, dock inget till svinen. De får vänta tills gräset blir grönt!
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
åhhhh va härligt det låter å ser ut!!! Önskade att jag oxå kunde få loss det gröna fingret….men än sålänge håller jag på med ny bur/hage…men snart!!!!! Ska det planteras! 
#4 bara o ta lite jord,lägga fröna ovanpå, pysha, sätta på en påse,göra luft hål, vänta några timmar, pysha igen. ^^
Ett tips, se till att allt är undan plockat när marsvinen har golvtid..
Hittat både flingan och isa på plåten med gräs.. stackars gräs.. helt mosat..
men en fråga?? Va e HAVREGRÄS????? Å var får man tag i sånt??
#8 vi köpte exlusiva frö påsar med ''kattgräs''. Skämt åtsido.. de inehöll vanlig havre. Så det är bara att ta hel havre lägga på jord, strö lite jord över så det täcker fröna och sedan pysha o på med påse o luft håll o sedan pysha o vänta så kommer det gräs. Det bästa är att man inte behöver plantera om det. Bara o klippa stråna o ge o sedan vänta på att det ska växa igen.
Önskar att jag kunde ha sådana odlingar! Havregräs funkar ett tag innan det dör men det andra kommer inte ens upp. Har gett upp krukväxter också för de dör också trots att jag försöker få dem att må bra och har både garderobsblomma och svärmors tungor på mitt samvete :-(
Jag måste ha svarta fingrar…
Okey tack! Då har jag lite idéer nu då när det e dax sen! 
Jag vill odla men orkar inte ta tag i det ;) Här väntar vi tills det växer utomhus.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Härligt att se vad ett intresse kan ta över ens liv.
Ha ha.
Jag odlar själv en del lite till och från och har även gjort misstaget att bjuda småttingarna på "gräsmatta" vid golvrastning, men jisses vad det stackars gräset såg bedrövligt ut efter dom små tjockisarnas framfart eller vad man nu kan kalla det. Fniss.
Jag har ofta en näve havre med hem från stallet årstiderna som ej bjuder på gräs ute, så man kan ha lite fräscht grönt att bjuda på även vintertid.
Även katten uppskattar det, för att inte tala om dom stackars krukväxterna som annars utsätts för kattens frosseri på grönska. 
Marsvin 4-ever
.