Marsvin utomhus?!
Hej jag har en snabb liten fråga bara, kan jag ha marsvin ute på balkongen nu? Det är ju ganska varm och jag tänkte att det kanske skulle vara skönt men tänkte om det kanske ändå skulle vara för kallt :)
Sen har jag en annan fråga, varför hoppar mitt marsvin ibland eller han rycker liksom till ganska ofta. Har inte haft marsvin innan och jag tyckte det såg lite konstigt ut, han gör det mest om man nuddar vid han :)
En bra regel är att när du tycker det är skönt i T-shirt tycker svinen det också! Tänk på att underlaget inte fårvara kallt eller blött
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#1 Solen skiner ju på bakongen och då blir det ju ganska varmt. Vi har en utomhusbur och det är inte blött eller speciellt kallt i den :)
# inte dygnet runt utomhus nu iallafall, det går ner rätt mycket under natte tid, vet inte om jag hade placerat mina på en balkong, det känns som att det ger varken till eller ifrån för deras del. Risken är också att det är dragigt på balkongen vilket de inte mår bra av.
#3 Jag tänkte tidigare under dagen när solen var framme på balkongen, under en liten stund. Det är inte dragigt på balkongen eftersom vi har typ två väggar så det blåser inte eller så, sen har dom ju en bur där med tak och väggar :)
Ja på dagen går det bra. Men solen för inte stå på där bara, för då kan det bli för varmt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför han rycker till kan vara för att han får små popcornskutt, eller var det nu kallas ;)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#6 Ja det är det förmodligen :) Det gör vissa av mina marsvin med ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.