Stronghold...
Shit-pomfritt!
En liten minitub-pipett skulle delas på hälften till Alaska och Texas. De tre jag har är meningen ska räcka till 2 marvin 3 behandlingar var…
Och jag har en 1 minitub kvar. OMÖJLIGT att få ur den droppen som var i och dela på 2. 0,25ml. Tuben var stenhård, gick inte att klämma och innehållet rann ur utan att stoppas…. Så Alaska har fått en tub och Texas en.
Måste ringa imorgon och be veterinären att skriva ut en förpackning till. Tur det inte var sååå dyrt.
Vad har ni för erfarenheter av Stronghold, hur klarade ni behandla?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
till våra gav vi 0,12 för de som vägde under 800g och 0,25 ml till de som väger över 800g.
900 gr väger Alaska och 750 gr Texas… Så då är det ingen jättefara med överdosering.
Men hur gjorde ni för att mäta upp, tog ni ur innehållet ur tuben först?
Hällde ut strongholden på nåt litet och sedan sög vi upp det med en spruta.
var försiktig med att överdosera stronghold vet en del marsvin som tyvärr strukit med p.g.a det. Jag vet dock inte hur stor överdoseringen var i de fallen.
Ja jag får göra så nästa gång. Jag sög upp det som hamnat i pälsen med papper, så de inte skulle få i sig allt. Men nästa gång ska jag göra som du nämnde. Har grejer till det.
Jag frågade veterinären om det behövdes hällas ut och ta det i spruta, men hon sa att det inte behövdes, utan att det skulle gå att klämma på tuberna… 
0,2 ml tror jagd et var som jag gav.
Tog en "spruta" och tog in det i den, var lättare :P Men gäller att man har en smal nål ner så man får ut det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.