Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1665 ggr
trocadero
4

Mina februarikullar 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I februari fick jag 2 lakelandkullar, ena född den 25 och den andra den 29.

Här är en bild på den första. Längst till vänster är en black otterhona sen är det två zobel foxhanar och en zobelhane.

trocadero
5

Här är den andra kullen som är född den 29 februari, dvs dom kommer troligen aldrig bli två år gammla, hehe =)

Creamhona längst till vänster och tre sotade de whitehanar.

Mamman heter Chokladfabrikens Megabyte (self de white) och pappan SCh Morris Äddi (skinny).

trocadero
3

Ena hanen har en märklig fläck på kinden, troligen bara sotningen som spökar va?

trocadero
4

Jättesöta magar…

FeliciaS
0

Åh vad söta, speciellt första kullen!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

flikka83
0

#3 Ursöta!! Till salu kanske? =)

trocadero
0

#5 Ja en av foxhanarna och zobelhanen blir troligen till salu. Och två av dom vita hanarna ur andra kullen. Tyvärr har dom två vita hanarna öronveck, ena ett och den andra två.

Lixim
0

Jättefina :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Sanni
0

Sötnosar Kyss

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

flikka83
0

#6 Vad är öronveck?

[Pauline T]
0

Åh så söta! :)

godisgrisen
0

Grattis till två fina kullar! Speciellt vitingarna förståss. Hälsa mamma Megabyte!

Min "vita magpie" Zezima har också en anhopning av svarta strån fast uppe på hjässan. Har inte set det på någon annan men det verkar väl kunna bli så. Vet inte varför.

trocadero
0

#9 Det här är ett öronveck som man ser i framkanten av örat. Inget marsvinet lider av eller så utan mer ett litet skönhetsfel.

trocadero
0

#11 Mega (som hon kallas) tycker jag är väldigt snäll mot ungarna, speciellt en av dom som ofta ska sitta på hennes rygg och sova. Han gör också försök till att skutta omkring där uppe och trillar då ner men hoppar snabbt upp igen.

mopsen12
0

Men gud, det är ju små foxar högst upp!! Mina första marsvin var foxar, de är ju jätteovanliga! Så fina, och bilden med magarna, jag dog! Glad

trocadero
1

#14 Visst är dom söta foxarna. Ja dom verkar tyvärr inte allt för vanliga och finns typ inte i några andra färgen än black, väldigt synd tycker jag då jag själv tycker att dom är väldigt fina. Men målet är ju att få in lite mer fox på mina djur och då också i annat än bara black.

trocadero
1

En bild på söta otterhonan (cream). Om man bara kollar på henne ser hon ut att vara tan, men det är hon inte genetiskt. Hon verkar få lite längre päls än vanlig korthårspäls.

trocadero
1

Och fina lilla Ponyo…

trocadero
0

Har föresten bestämt nu vilka som blir till salu så om nån skulle vara intresserad så kan man kolla på min hemsida, www.freewebs.com/skinnymarsvin

[Maijah]
0

Ruskigt fina, tycker verkligen om otter och fox!

[saphirasmarsvin]
0

Oj, vilka sötnosar! Kyss Jag är också helt frälst i fox och otter och har äran att dela mitt hem med fyra otter och fem foxar just nu :) Skoj att fler verkar gilla dem!