Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1535 ggr
Mill4
0

Roslagstulls veterinär?

Har nu bestämt att jag ska åka till Roslagstull vet (Hoppas jag skrev rätt nu haha) Om mitt marsvins ben inte blir bättre inom några dagar :/
Vet här har gjort så mycket små missar och avslutar med att säga att dem vill operera henne, om hon ska opereras vill jag helldre åka till någon som är van med just marsvin…

Just nu är det som en stenhård knöl och jag tror det är levrat blod i den. Hon är helt som vanligt annars. Problemet är ju att den här knölen ibland spricker och blöder osv :/

Så jag undrar till er som varit hos roslagstull… Var dem trevliga/kunniga gällande marsvin? Vad kostar det på ett ungefär för en koll av marsvin?
Om du har varit med om operation osv. hur gick det?

EvaLuna
0

jag har varit på Roslagstull flera ggr me mina svin & e mkt nöjd. Ska tilläggas att de va ett par år sen sist. Vill du ha allra bästa vård för din gris (i sbd med operation) rekommenderas Mälardalen

Mill4
0

Okej! Tack för tipset :) Bara det bsta alltid för mina söt grisar haha.
Minns du vad dit besök kostade ungefär?

EvaLuna
0

nej faktiskt inte. hade inte försäkring då - op kostade flera tusen….

Mill4
0

Okej, misstänkte det :/ vad var det för operation? Kanske mer avancerad än den ebba ska göra

EvaLuna
0

ja gud ni! Lena skulle steiliseras. marsvinsflickor har jättestor livmoder med 2 horn. Dessutom visade det sej att hon hade en tumör på livmoder. Så de e en jäkla skillnad…

Mill4
0

Ja då förstår jag att det blir dyrt! :O So sagt jag får ringa och kolla lite med dem då^^ Tack för alla svar på mina frågor

EvaLuna
0

de va så lite! lycka till & oppas de löser sej för din lilla gris!

pinku
0

Kan du inte berätta hur det gick sen? Har aldrig varit på roslagstull med mina grisar…

Snigelkrantz
1

Jag har varit vid Roslagstulls med flera olika marsvin med olika åkommor och de är mycket kunniga och respektfulla mot marsvin.
Det enda negativa jag kan säga om dem är att de är dyra. Men så får man ju vad man betalar för.
Jag har varit hos andra veterinärer också som varit välmenande men med för lite kunskap om marsvin så det har oftast slutat med att jag åkt till Roslagstull till slut ändå. På så vis blir det ju billigare att åka dit direkt. 

Saker jag gjort där innefattar bl.a. kastrering av hanar, operation av öga, operation av varböld, röntgen, behandling av talgkörtelcysta samt rådgivning om diverse mindre åkommor. Jag har inte priserna på de här kalasen i huvudet så här på rak arm, men på hemsidan står lite prisexempel för olika behandlingar. Men allt extra kostar -extra, det kan lätt dra iväg med priset, så prata med dem innan angående hur mycket det kommer kosta.

Fridaaaa
0

#5 Tog dem bort hela livmodern på henne då? För i så fall kastrerade dem henne, det allra vanligaste :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EvaLuna
0

Ja precis Frida, de stämmer.

Fridaaaa
0

#11 okej :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[belewiien]
0

Roslagstull tycker jag är väldigt bra, dit har jag åkt många gånger med de grisar jag haft genom åren. Jag har också åkt till andra kliniker innan men hänvisats vidare till Roslagstull då dessa är mer erfarna. Så precis som någon här innan sade så är der ju billigare att direkt åka dit. :)

För två dagar sedan opererades dock min hona i Mälardalens, dom opererade bort äggstockscystor och livmodern. Det gick på 8060 kr, tur att man har försäkring! Men det blev en väldigt lyckad operation och lilla grisen är pigg och glad :)