Tant Annorlunda.
Mina arbetskollegor ser lite förundrade ut när jag säger att jag delar min etta med sju marsvin, två kaniner, en katt samt ett akvarium. Förstår att dom framför sig ser ett inferno av burar staplade runt hela lyan.
Visst är man väl lite udda för ingen normal människa bygger ett trevåningsjättekomplexbur för hysning av kaniner på nedre botten samt marsvin fördelade på dom övriga två våningarna.
Och ingen normal människa ger sig väl heller tusan på att detta komplexbygge skall tryckas in i lyan på bekostnad av itusågade dörrkarmar, för att man tog ju för givet inför bygget att alla dörrar ligger ju på minst åttio centimeter på bredden. 
Att sen burkomplexet visade sig fylla halva mitt kök så att eventuella middagsgäster får sitta inklämda vid köksbordet saknar ju mindre betydelse.
Jag finner ej heller något intresse av att lägga någon tid på att gå runt i klädesbutiker. Och hade roterat sömnlös i full ångest flertal nätter om jag lagt flera hundralappar på kläder till mig själv.
Men däremot choppar jag med glädje loss i djurbutiker utan att fundera ett ögonblink på vad slutnotan blir väl framme i kassan.
I byns lokala livsmedelsbutik är jag nog sedd som byns mest sunda kund gällande mina varuinköp, då min korg alltid innehåller till nittio procent frukt, grönsaker samt havregryn. gissar att dom tror jag startar var morgon med en rejäl gröttallrik, och visst händer det nog ibland att man får nalla av marsvinens havregryn när man har gått överstyr ekonomiskt i någon djurbutik, men det är smällar man får ta här i livet. 
Men hör ni det måste väl finnas fler som lever som jag, eller?
Marsvin 4-ever
.
Haha, har ju inte så många som äter grönsakerna här hemma, men det gör ju så att det ser bättre ut när man handlar iallafall… :)
Hihi lever inte riktigt som du för jag har andra slags djur men folk är ju riktigt bekymrade över hur jag och sambon kan trängas i en 3a med fyra katter, akvarium med två vattensköldpaddor samt snart en Afrikansk Pygméiglkott 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Det låter lite som mig.
Fast numer har jag skaffat hus så att jag också får plats…..
Låter lite som mig det där, vi lever med 8sy skrattduvor, 2st marsvin, en lejonkanin, en katt , 43st vinbergssnäckor och nästa vecka ska vi hämta hem en frasse pojkde =) , har du en bild på den buren du har till marsvinen och kaninerna? har funderat på något sånt till min kanin underst och marsvinen överst, har du byggt den själv?
http://minbecel.blogg.se/
http://mina-duvor.webs.com/
Känner jag igen mig eller känner jag igen mig
.
Här bor vi i en tvåa sonen har eget rum där han ibland har djurbesök men ingen bur står där så djuren bor i vardagsrummet och köket. Vi har två katter, fyra akvarium och en hel marsvinsuppfödning som varierar endel i storlek men just nu är det hela 39 marsvin varav 11 nyfödda bebisar och tre vuxna som är på väg att flytta. Rätt galet när man ser det så här svart på vitt i text men är man här är det nog mest bara knasroligt.
Det kräver massor av burstädning för att det ska fungera annars är det ju bara underbart!

#4 Har puttat upp en gammal tråd där det är en bild på den.
Sök: Bild på buren.
Marsvin 4-ever
.
Känner igen mig lite i det här… Har dock "bara" tre marsvin och en kanin. Men bor i en etta med kokvrå och har burarna staplade på varandra för att få plats. Har funderat på att bygga ett burskåp så att fler ska få plats men försöker intala mig att det är bra som det är nu :P Har fått kommentarer om "oj så stora burar" och "ska du verkligen ha kvar djuren nu när du ska bo här", har 120x60 burar vilket jag själv egentligen tycker är lite litet :P och aldrig att jag skulle göra mig av med djuren!! Och eftersom jag själv är vegetarian köper jag alltid mycket olika grönsaker till både mig själv och djuren. Tur att det finns fler djurnördar här i världen så man inte känner sig ensam haha :)
Haha, jo jag känner igen mig! Bor också i en etta, med tre marsvin (snart blir det två till) ett 310 liters akvarium samt en rysk stäppsköldpadda. Kaninen fick jag lämna hemma hos mor då han nog skulle bli klaustrofobisk här, plus att han sover i hennes säng och vill kunna gå ut i trädgården när han vill. (Ja, det är han som är familjens överhuvud) Jag vill så gärna ha afrikanska jättelandsnäckor igen, men då sambon har snigelfobi så måste jag hålla mig tills vi skaffar större, han har gått med på att jag kan få ha dom i ett rum där han inte sover. (Klar förbättring från tidigare, då jag skulle vara tvungen att ha dom i ett skjul skilt från huset!)
Och maten ja… haha. Jag är ju vegetarian så det är kanske inte så konstigt att jag fyller varukorgen med grönsaker. Men om min korg innehåller 90% frukt, grönt och spannmål så kan ni räkna med att 90% av den går till marsvinen innan den hinner till min tallrik.
#7 Såg just hur likt mitt inlägg blev ditt. (har också 'fantasiplaner' på ett burksåp) Haha. Ja, det är skönt att man inte är ensam!
#6 jätte fin bur är typ en sån jag har funderat på menär ju inge bra på att bygga =( hade varit bra att ha en sån då min lägenhet är väldigt dumt planerad så har lite svårt att ställa mina 2 stora burar till kaninen och marsvinen, hade varit perfekt med sån bur du gjort =)
http://minbecel.blogg.se/
http://mina-duvor.webs.com/
Mjo med fått höra lite hehe Att hemmet är nästan mer anpassat till djuren än oss xD haha ;=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
"Har du tio marsvin?!!" Är väl det förfärade utropet jag får höra oftast när samtalsämnet kommer upp. Och hade det varit gallerburar så hade jag också varit förfärad. Men vi sover/bor två människor och tio marsvin i ett rum på 12m² och det går bra, fast då förvaras en del marsvinsgrejer i resten av huset - annars hade det varit lite trängre.
I affären har jag fått kommentarer när jag jublat över grönsakspriserna, för någon vecka sedan var det "Tre broccoli för 20kr! Hur många får man ta per person?!".
Hanna
Höhö ;) Jag och min sambo delade ett sovrum med ca 10+ råttor vuxna och bebisar, 2 chinchillor, en lösgående kanin, två nymfparakiter i en Stor hemmagjord bur, sen även katter och hundar som ibland sov inne hos oss.
(De var när vi bodde i min sambos föräldrars hus, och vi "Hyrde" ett rum.)
Nu bor vi i en tvåa, med 6 vuxna råttflickor, 10-20 möss, 2 katter, en stor hund, 3 hamstrar (Guldisar), och minst 2 marsvin på väg i slutet av april ;)
När vi är i djurbutiker så går de oftast tusenlappar och när vi går på tex Ikea eller så, så går jag alltid och kollar vad som skulle passa att ha till djuren, när vi är i mataffären så slänger jag i massa smådjursgott i varukorgen, min sambo brukar gå och sucka lite lätt för sig själv ;)
Och de jag gissar på att folk tycker är drygast, är att jag nästan BARA pratar om mina djur, vad dom ätit, hur mycket dom skitit, vad dom gillar att göra m.m
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

#13 Ha ha, känner väl igen det att man på Ikea samt andra ställen oftast synar och vänder på prylarna för att kolla om det kan vara marsvinsanpassat.
Marsvin 4-ever
.