Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 742 ggr
Abico
1

Nu är jag med marsvin igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På riktigt! I drygt nio veckor har marsvinen bott på toaletten a.k.a. "karantänsrummet" (med stora otäcka bokstäver och darrig röst) under ringormsmedicinering och senare ren karantän i väntan på nytt utbrott.

Men igår kväll, efter en dag full av blod, svett och tårar (bokstavligt talat) för att få klart bureländet, fick marsvinen nybadade flytta in i nya våningen. Det är visserligen en del oväsen fortfarande bland primadonnorna eftersom alla anser att de är störst bäst och vackrast (och jag kan inte annat än hålla med). Men ändå är de så himla glada över att få komma ut i en rejäl bur igen att jag blir helt tårögd. Fina gosegrisarna :')

Känslan av att mötas av tio grisar på rummet när jag kom hem var tusen gånger bättre än att behöva dra på sig "karantänkläder" och kliva in till dem på toaletten.

Och nu får jag min toalett tillbaka, hurraa!! Sex personer på en toa är mer än tvåbeningarna hemma klarar av ;)

Har fotat så mycket av burbygget så det är bara min lilla kassa kamera som har batteri kvar nu, därav den knasiga bildkvalitén.

Hanna 

Abico
0

Lilla Björn har blivit lite större sedan ni såg henne sist och ser mest ut som en liten köttbulle ;)

Hanna 

Abico
0

Kickan liksom Greta struntar fullständigt i allt oväsen som de andra för och vandrar nöjt runt i buren och tuggar hö :)

Hanna 

Abico
0

Och Greta också :) Min lilla tant har tyvärr blivit hemskt skruttig det senaste, jag hoppas att hon återhämtar sig något nu när hon flyttat "hem" igen. Äggstockcystorna känns dock tydligt nu så vi får väl se hur det utvecklas :/

Hanna 

Abico
0

I ärlighetens namn är nog få gladare än Kråkan över att slippa trångboddheten. Det har knappt gått att hålla kvar henne i de tillfälliga burarna och när jag släppte ut henne igår riktigt exploderade hon, haha. Hon exploderar fortfarande och rusar runt, runt och studsar in i oskyldiga burinvånare ;) Kråkknas.

Hanna 

Abico
0

Pojkarna har en egen våning, en något temporär en i väntan på flytt. Det kommer blir så sorligt att skiljas från finpojkarna. Bara en sån sak som att de gått ihop utan minsta knyst sedan igår gör mig så stolt :) Tokroliga Grådvärg och underbara Solis.

Hanna 

Abico
0

Crestedälsklingarna, Björn och mamma Gigi. Sistnämnda har som synes satt ner foten (eller snarare nosen) ett par gånger när Kråkan och Maggie rusat runt och skapat oreda. Jag är lite förvånad faktiskt för hon brukar alltid vara väldigt medgörlig och "låg". Men visst är de lika? Även om Björns crest ser knasig ut just nu :P

Hanna 

Abico
0

Eftersom jag slängt i stort sett alla marsvinens grejer är det himla tomt i burarna nu, men jag jobbar på att fixa fram nya prylar :P

Hanna 

Abico
0

Och sist men inte minst, här har vi alltihop. Det råder fortfarande smått kaos här (hela toalettgolvet är exempelvis fortfarande täckt av hö) men så här ser det ut just nu. Den nya buren är 190x76cm inuti och är i stort sett min drömbur - jag är så himla nöjd :)

Hanna 

tantnett
0

Håller tummar nu att du slipper mer elände och bara får gosa med gosingarna.

Håller även tummar för Gretagosan.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

jezzijezz
0

Va skönt för er alla!!! = )

hoppas ni får njuta i massor nu!

Superfin bur!!! Skrattande

Aristarcos
0

Åh vad skönt Abico !! Hoppas allt går bra med Greta och att de trivs i sina burar… Självklart blir de glada när de får större boyta… Kram

FeliciaS
0

Vad härligt att ni börjar kunna återgå till normal vardag ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus