Nu är jag med marsvin igen!
På riktigt! I drygt nio veckor har marsvinen bott på toaletten a.k.a. "karantänsrummet" (med stora otäcka bokstäver och darrig röst) under ringormsmedicinering och senare ren karantän i väntan på nytt utbrott.
Men igår kväll, efter en dag full av blod, svett och tårar (bokstavligt talat) för att få klart bureländet, fick marsvinen nybadade flytta in i nya våningen. Det är visserligen en del oväsen fortfarande bland primadonnorna eftersom alla anser att de är störst bäst och vackrast (och jag kan inte annat än hålla med). Men ändå är de så himla glada över att få komma ut i en rejäl bur igen att jag blir helt tårögd. Fina gosegrisarna :')
Känslan av att mötas av tio grisar på rummet när jag kom hem var tusen gånger bättre än att behöva dra på sig "karantänkläder" och kliva in till dem på toaletten.
Och nu får jag min toalett tillbaka, hurraa!! Sex personer på en toa är mer än tvåbeningarna hemma klarar av ;)
Har fotat så mycket av burbygget så det är bara min lilla kassa kamera som har batteri kvar nu, därav den knasiga bildkvalitén.
Hanna
I ärlighetens namn är nog få gladare än Kråkan över att slippa trångboddheten. Det har knappt gått att hålla kvar henne i de tillfälliga burarna och när jag släppte ut henne igår riktigt exploderade hon, haha. Hon exploderar fortfarande och rusar runt, runt och studsar in i oskyldiga burinvånare ;) Kråkknas.
Hanna
Crestedälsklingarna, Björn och mamma Gigi. Sistnämnda har som synes satt ner foten (eller snarare nosen) ett par gånger när Kråkan och Maggie rusat runt och skapat oreda. Jag är lite förvånad faktiskt för hon brukar alltid vara väldigt medgörlig och "låg". Men visst är de lika? Även om Björns crest ser knasig ut just nu :P
Hanna

Håller tummar nu att du slipper mer elände och bara får gosa med gosingarna.
Håller även tummar för Gretagosan.
Marsvin 4-ever
.
Va skönt för er alla!!! = )
hoppas ni får njuta i massor nu!
Superfin bur!!! 
Åh vad skönt Abico !! Hoppas allt går bra med Greta och att de trivs i sina burar… Självklart blir de glada när de får större boyta… Kram
Vad härligt att ni börjar kunna återgå till normal vardag ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus