Vet. bed - kökshörna?
JAg har tvättat filtar som en blådåre här ett tag för att byta ut spånet mot filt och handdukar.
Med Lola som står i den mindre buren kommer det nog funka finfint. Hon har en liten toaletthörna som hon brukar krypa ner i och hon använder den tämligen ofta förutom en enda hörna hon kissar i när man precis släppt ner henne i buren efter keltiden.
Med Charlie som står intill i den stora buren känner jag mig mer osäker på. Jag har en trofastlåda med Toa-lätt i och lägger höet där, men han tycks inte alls vilja vara där. Han vill bara ligga i sitt hus och äta
Finns det nått annat material man kan ha i köksdelen? Jag vill ju definitivt inte ha spån sen då både jag och Lola skulle må bättre utan det.
Hur fixar man bäst med köksdelen, ska den vara lägre, högre eller samma höjd som resterande del av buren?
Tänkte byta deras toaletter för att se om Charlie fattar vinken när det luktar Lola om den, åtminstone bli mer intresserad av att gå ur huset. 

Jag delar av burdelen med en rad tegelstenar, så har dom strö på en del av buren och filtar samt mysrullar på andra delen.
Tegelstenarna hindrar att dom drar runt en massa strö samt halm/hö i gosefiltarna.
Vet ej om detta är ett tips och svar på din fråga?
Marsvin 4-ever
.
Har en egenbyggd låda som är måttanpassad att passa in i buren. Jätteenkel att städa ur och flytta ner den på golvet t.ex. Den är lackad och klädd med våtrumsmatta på insidan. Se höjden på bilden. Den är perfekt! Sprätter inte ut mycket spån samtidigt som det ej är jobbigt för dem att hoppa över! Just nu har jag inte ens rampen som syns på bilden, då de inte använde den utan föredrog att hoppa in och ut själva. Det är ungar på bilden.
Vet inte om jag svarade på frågan :P Menmen!
# 3
Va inne å kikade lite på din sida…snygg bur å jättesöta marsvin! = ) undrar vad "ärtplättar " e för nått?? = )
#4 Tack jezzijezz! 
Ärtplättar är valsade, torkade ärtor som ofta säljs i lösvikt i djuraffärer. De är jättepoppis hos mina marsvin! Såg du filmen? 
# 5
Japp såg filmen hihihihi vicka sötisar!!! Tänkte först att du hade tagit typ frysta ärtor å lixom plattat till dom när dom tinat hahahahaha ska kolla lite olika saker i olika djuraffärer 
Svårt att veta exakt vad dom gillar så man testar mycket! 
Att göra egen låda lät ju som en riktigt bra ide, iallafall om jag ska använda våra Gormhyllor att göra bur av :D
Suverän burlösning!
Ärtplättar borde man väl kunna göra själv? Tänker på alla överblivna ärtor i huset. Är inte direkt favvofödan för de manliga tvåbeningarna i huset. Ska genast fråga de fyrbenta grönsaksfantasterna vad de tycker om idén.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare