Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 699 ggr
Toxics
1

vattenfylld unge?

Idag fick en av mina honor sina bebisar. precis som hon var beräknad. Båda var dock dödfödda. Någon som jag börjar vänja mig vid. Hur hemskt det än låter.

Men. Den ena bebisen var dubbelt så stor som den andra och helt outvecklad. Den hade väldigt små ben . inga ögon. Ingen päls och inga konturer. Plus att den läckte. vätten eller något. Det kommer vätska ifrån den hela tiden. Och den har inga käkmed. Ingen hals. Inga former lixom. Allt sitter bara ihop med varandra.

Hon har haft två kullar förut och de har varit perfekta.

Så varför blev det så här? Hon är 2 år.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

tantnett
0

Vad ledsamt.

Gissar att den kan vara full av fostervätska.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

_Charlie
0

Oj. Vad otäckt. Och tragiskt. :(

Toxics
0

1 Kan det bli så? Jag tycker att jag har hållit på länge nu och varit med om det mesta. Men detta. Den är rund som en boll. Set ut som att den kommer sprängas om jag rör vid den. Så det kan alltså vara fostervätska. Som har hamnat fel då?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Arinah
3

Var den ungen vit? Och var båda föräldrarna roande eller dalmatiner? Kan isåfall vara en sk Lethal White efterssom en sådan parning kan resultera i det. Annars är det naturen som spelar in. Det föds ju missbildade ungar i alla djurslag.

Att ungen är rund och läcker vätska kan innebära att den håller på att ruttna och svällt upp av gaserna. Den har nog dött i magen för ett tag sedan och förgiftat den andra ungen. Håll koll på mamman att hon mår bra och fortsätter att göra det.

dumlekola
1

#3 Något som kan vara bra att tänka på är att marsvin som vita eller till största del vita, kanske vit med färg bara på huvudet, kan vara dold roan (nu tänker jag på föräldrarna). Lethal White är också det första som poppar upp i mitt huvud.

Tråkigt med dina bebisar… Rynkar på näsan

Toxics
0

Mamman är en Peruan. Sobel tror jag. Och pappan är lunkarya . Och ingen av dom är roan. De har stamtavla båda två .

gnagarlover
0

har du behandlat med någon medicin under dräktigheten? för i så fall har du nog svaret där.

dumlekola
0

#6 Kan du lägga upp bilder på föräldrarna? Missbildade ungar kan naturligtvis komma från helt normala föräldrar. Det kan hända alla arter.