Ålders tecken??
Mitt fösta marsvin Diva. Som jag räddade från en missbrukare (nu menar jag inte att de behöver vara dåliga djurägare) Men han kom o frågade mig om jag ville ha ett marsvin för han var så trött på henne för att hon skrek så o de hjälpte inte att han bankade på buren.
När jag hämtade henne hade hom bara hö i buren alltså inget strö hus dock en liten vattenflaska. Hon var instängd på toa för att hon skrek så.
De var för cirka 4 årsen.
Men trots den starten på livet här hon hel go o jätte tam har aldrig varit sjuk eller haft Ohyra.
Men hon är ett matvrak o så fort man går förbi buren så tigger hon.
Så till frågan. Jag vet ju inte hur gammal hon är hon var ju ingen unge när jag hämtade henne så hon måste ju minst vara 4,5 år.Hur märker man att de börjar bli gamla?
Jag är ju livrädd att hon ligger död i buren varje morgon. Hon är ju så speciell för mig hur ska jag klara de.
Nu när jag läste om morris blev jag nästan panikslagen.
De värsta med att ha djur är ju när de inte finns mer o de får man ju ta. Men de är lessamt.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Morris gick det snabbt för. Pigg ena dagen och jätteslö andra dagen. Honom visste vi inte heller riktigt åldern på, minst 5 år visste vi bara (för han var minst 2 år när vi fick honom).
Många marsvin sover mer när dem blir äldre.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är svårt att avgöra hur gamla de är egentligen, men som mitt gamla marsvin jag fick ta bort för några veckor sedan hon började bli gråhårig. Så det är väl ett tecken och ja som föregående sa så kanske de inte har lika mycket energi som när de var yngre. De blir lite mer kantiga vid rumpan också när de börjar bli äldre.
Jag förstår vad du känner. När Tintin blev dålig den sista tiden så trodde jag att varje morgon skulle jag hitta henne utan liv, och det var jobbigt att ta bort henne men det var nödvändigt för henne tyvärr. Och jag saknar henne fortfarande och det kommer jag nog alltid göra, hon var en väldigt speciell liten dam.
Men ja det är ju sånt man får räkna med, men det är alltid jobbigt när det händer.
Men eftersom att ditt marsvin verkar må bra, så tycker jag inte att du ska oroa dig :)
Tack snälla för svaren..
Här kommer en bild på mitt hjärta.
O familjens Diva.
#5 En sån liten sötnos! <3
Ett tecken på hög ålder hos marsvin är att sover mycket mer. Är hon pigg och rörlig och vaken lika mycket som hon brukar vara så känner hon sig nog inte särskilt gammal. 
guud vad gullig:D
♥kram Linnea♥