Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 981 ggr
CurlieCookie
1

Resa med marsvin?

hej! jag undrar en sak, jag och några andra ska åka till finland i sommar med båt och vara där i en vecka ungefär och vi ska då ta med oss marsvinen. det är två marsvin som ska med och jag undrar bara om när vi ska vara på båten är det ok om de bor i en varsin hamsterbur? bara över en natt? för jag har två hamsterburar kvar för jag hade hamstrar förut men nu har jag ju marsvin. men har ni något tips om hur man kan göra när man ska ha de i båthytten liksom eller kan man ha som jag tänkte göra? :D

Frida B
1

jag skulle inte ha med dom alls, tycker det är för mycket stress… men jag är så nojig och överbeskyddande så :P men om jag skulle ta med mina två någonstans skulle jag inte sära på dom ens över en natt, dels för att dom inte skulle kunna få någon ro och dels för att jag inte skulle kunna få någon lugn stund utan att dom skulle hålla på att ropa efter varann. så jag skulle lånat en mindre gallerbur eller köpt en (för senare tillfällen), både för min och marsvinens skull :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
1

Jag hade lämnat dem hos en marsvinsvakt. Tror det blir för mycket stress att åka iväg en vecka och sedan tillbaka igen. 
Och inte heller låta dem bo i en hamsterbur, inte ens över en natt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
1

Om jag hade tagit med dem hade jag heller inte separerat marsvinen..Får man ens ta in djur i hytterna på finlandsfärjorna ?

[silkesnosen]
1

Se till att de får åka tillsammans, kika så att du hittar ngt där de kan må bra tillsammans ett dygn.

mopsen12
1

Jag åker till Halmstad från Stockholm varje sommar och det har alltid funkat bra. Runt sex timmar med bil. De ligger i en hamsterbur i baksätet. Hö, vattenflaska mat och handduk med i den! Resan är lång, men de får beta gräs när vi stannar och vänjer sig fort när vi kommit fram. Marsvinen älskar att komma dit för de får extra med uppmärksamhet och får gå på grönbete. Vi är där i runt två veckor. Jag tror att det skulle gå bra men du känner ju dina marsvin bäst. Lycka till!

FeliciaS
1

Handlar det bara om en vecka hade jag skaffat marsvinsvakt och låtit marsvinen vara hemma. Du utsätter dem för onödig stress genom att ta med dem på semestern, framförallt när ni ska åka så långt. Fråga dig själv om det är för din eller deras skull du vill ta med dem :) Jag är säker på att de hade valt att stanna hemma i sin trygga bostad om de själva fick välja.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Smulan_Våfflan
1

Jag skulle som sagt inte heller tagit med dem. Dem gillar nog inte att åka båt, den kan tycka det är läskigt.. Och om jag tog med dem så skulle jag inte sära på dem. Dem känner sig tryggare med varandra! Men Hoppas det går bra!!! :DD MVH Smula _Våfflan!!! ;)