Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 2040 ggr
[djurens_vän]
0

ungefär en sådan bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det lila är typ fleece och mycket mer ska det vera men det är ett exempel..

och den med gul är hans nu varande låda och om man setter ihop dom och gör en ramp eller något sådant typ? ungefär?

och ni som har sånna burar, hur ser dom ut ? tack för bilder och förklaring då jag inte är så bra på detta!! :S och hur det kan se ut i buren med fleece!

millib
0

Verkligen snygg skiss! Jag tycker det ser superbra ut, vilken bur ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[djurens_vän]
0

:) tack :)

+ nät… glömde den… :S

Aneema
0

Så här har våra tjejer det. I början hade vi en ihopvikt fleecefilt över öppningen mellan burarna och jag tror vi hade någon brädbit eller liknande på just närmast öppningen på varje sida så att de kunde klättra över. Nu hoppar de så lätt över så vi har böra öppningen, men får tänka på att burarna står mot varandra annars blir det en gallerpinne som sticker upp högre än platen som de skulle kunna göra illa benen på om de har otur.

I den mindre buren är det toalätt strö och massor med hö. I den stora buren är det tidningspapper, handuk och fleecefilt. Vi har inga matskålar annat än när de får kligröt utan strör ut maten i fleeceburen så de får leta efter den.

Aneema
0

Här visar Cilla hur man hoppar mellan burarna. =)

[djurens_vän]
0

haha roligt att veta =)

men jag måste ha en ramp eller något imellan för att  dom olika höga … (bara en cm..)

och jo kissar dom inte på fleecen?

[djurens_vän]
0

eller att den lila sidan är mer narurlig med grenar löv och sådant  eller?