Metacam fråga-
Följd fråga från Hjälp sjukdomssymptom som jag vill belysa extra..så inte många missar då den andra är en längre tråd.
Jag måste hämta ut metacam i morgon… Nu till er som kan.. kan man behandla med metacam utan att ge något som stabiliserar magen ??? Veterinären påstod att inte det var några problem alls att ge metacam utan något att stabilisera med… så hur är det ni som behandlat med metacam.. går det göra det utan att ta något annat att stabilisera upp magen.. hoppas nu bara det hjälper den här gången med bactrim och metacam..

Om jag minns rätt fick ett av mina marsvin metacam för ett drygt år sedan. Kompletterade inte med något, inga problem med magen. Vet dock inte om det kan vara beroende på hur stor dos medicin de får.

Våran veterinär rekomenderade när vi behandlade med Metacam att vi skulle ge a-fil eller annat som lugnar magen. Tycker det kändes onödigt att chansa utifall dom skulle bli dåliga. Annars får du bara hålla ett extra öga för att se hur avföringen blir.
hej, tack för svaren båda två. Har ju probiotiska bakterier hemma, så jag kan ju för säkerhets skull isåfall använda dem med !
Har gjort inlägg på Guinea Lynx också, där pratade någon om att det kan vara blåskatarr vet någon hur behandling för blåskatarr sker, för tydligen skulle det inte vara detsamma som vanlig UVI behandling.
Men nu blev jag osäker, blåskatarr är ju samma sak som UVI :/ enligt 1177.se…
Detta har kommti långt bak, har gett metacam en gång idag, och gav även probiotiska bakterier samtidigt, räcker det ? Har startat antibiotika kur nr 3…