Marsvins Sång!
Häromdagen hörde jag något så himla fint! Jag kom ner till mitt rum efter lunchen och hör något som påminner om fågelsång. Och när jag kommer in i rummet står Ingo, på taket på deras hus och sträcker på halsen och SJUNGER! Det låter som liksom kvitter som fågelsång och det var så gulligt <3 Det fina med detta var att när jag köpte Ingo och hans kamrat Ted såg dom ärligt talat förfärliga ut. Dom skrek när man kom i närheten och katten satt på burtaket med tassen genom gallret och försökte nå dom. Klorna var för långa, buren var lortig, dom var lortiga och dom var alltid så rädda. Och nu har Minsann Ingo förvandlats till en Sångfågel!
Har ni någonsin hört något som påminnner om detta? Och vad betyder det? Är han glad eller besviken? O.o
Vad jag har hört angående just ett sånt läte så är det lite oklart vad det betyder egentligen och att det kan vara lite ovanligt läte att höra. Men det låter ju som att det skulle vara positivt tycker jag :)
Oh vad bra att det inte var något dåligt! Och lite kul att det var ovanligt och att jag lyckades höra det! 
Håller med petit. Tror de du hörde kallas chirping. Jag har bara hört de en enda gång från mina grisar
Chirping? Hmm jag får googla på det. :D har aldrig hört talas om det förr :P
Det är väl inte farligt? Alltså att dom gör så?
här har vi en maratonchirpare
http://www.youtube.com/watch?v=Gznu6YhFcWY&feature=related
de verkar inte va nån som vet riktigt varför de gör så. farligt tror jag absolut inte att de är
Chirping har min Lotus gjort 3 gånger sedan han kom hit. Dem 2 första gångerna lät det jättefint, den 3e gången så lät det inte alls trevligt, men då började han efter att han hade blivit rädd mitt i natt (galler som trillade mitt i natten, så vi med vaknade av det).
Hade ett annat marsvin, som jag fött upp själv, han gjorde det en gång, dog vid 6 månaders ålder. Fast det hade såklart inte med det att göra.
Det är ingen riktigt som vet vad det betyder eller varför dem gör det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hmm okej. Alltså ett litet ovanligt läte som inget vet vad det betyder. Skulle vara kul ifall någon kom på det!
Men om det är så sällan man hör det så är det kanske lite svårt ..
Nogger chirpade första gången när vi klädde julgranen i julas, andra gången någon vecka efter, fast på natten denna gång. :-)
:D Jag tycker det låter så fint <3
Ja helt underbart fast dock inte när man vill sova :-D
#11 Håller med dig där haha :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha neh det är som när dom gnager på gallret till buren eller helt plötsligt ska ha disco XD