Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 868 ggr
[AmandaO]
3

Fatso is back on track!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter många om och men har jag fått upp Göstas vikt. Efter att ha vägt ca 750g gick han ner till 500g helt plötsligt. Trotts samma mat och lek.

Nu har jag matat och vattnat honom med samma mat han fick innan + havregryn. Nu väger han nästan 1000g. Och man känner inte längre benen på honom.

Min underbara Fatty :) Hoppas han håller vikten nu. För det är vell en rätt bra vikt till en 5-6åring?

Creation
0

Oj, från 500g till 1000g, det var inte någon dålig ökning! Superbra för ett äldre marsvin, att kunna hålla vikten och bra hull. :-) Min femåring är t.ex. lite mager(det känns att hon är gammal i kroppen).

Just vikten är kanske inte det som spelar mest roll, eftersom olika marsvin har olika kroppstyp, men 1000g brukar vara ganska "standard". Om Gösta känns bra i kroppen är det verkligen jättebra, särskilt för hans ålder!

Havregryn verkar vara en mirakelmedicin! Var det den enda skillnaden du gjorde för att få upp honom i vikt?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cola&Bacardi
0

Härligt! :)

Mvh Linnea 

[AmandaO]
0

# Ja, jag blev rätt chockad när jag vägde honom och upptäckte att han dubblat sin vikt. En bra chock såklart.

Ja det va i princip den enda skillnaden. Städade båda hans burar varje dag också. Vet inte om det kanske hjälpte till lite. Vanligtvis så brukar jag stor-rengöra  var tredje dag. Men tänkte att det kanske underlättade lite om det var rent och fräsht. Fast det är nog bara något jag har fått för mig :)

Fridaaaa
0

Härligt att han har så bra vikt nu :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AmandaO]
0

Ja, det känns alldels kanoners nu! Fortfarande samma Göstis, bara lite mera hälsosam och en liten smula mer galen :)