Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 539 ggr
_Charlie
4

Ihlo saknar sina kompisar

Jag måste beskriva vad jag tittar på just nu, mitt hjärta smälter och hela jag sprudlar kärlek.

Kihara och Ihlo bor just nu i en bur, och Humla och Coffe Break bor i en bur. Tidigare gick alla tillsammans, men då jag tycker att buren är för liten för alla dom plus CB's kommande kull, möblerade jag om lite för ett tag sedan så att det skulle bli lugnare och rymligare hos CB.

Deras burar är avdelade med ett hyllplan i mitten, och de har inget tak.

Ihlo står just nu uppepå sitt hus, med tassarna på kanten av hyllplanet och tittar på sina gamla kompisar. Den lilla grå-vit-spräckliga rumpan putar rätt ut och den lilla hakan har hon lagt mot hyllplanet, mellan sina framtassar.

Så där har hon stått nu en lång stund och bara tittat på sina kompisar.

Så söt så det gör ont i tänderna! ;)

Jarado
0

Å stackaren…..Låter ju ledsamt :( Hoppas det blir bättre!

_Charlie
0

#1 Hon har sin halvsyster som sällskap och de brukar mysa och busa massor, men ikväll saknar hon nog sina kompisar. De ska få flytta ihop igen lite senare när jag ordnat lite större burar till dom. :)

Men hon såg så himla söt ut där hon stod, marsvin är så speciella, det är svårt att förstå innan man haft egna.

_Charlie
0

Oj oj oj… det som jag tyckte var så himla sött igår förvandlades till en mardröm idag.

Jag gick in och tittade till marsvinen precis, och hittade inte Ihlo någonstans. Lyfte ut all inredning men hon var inte i buren. Letade i grannburen, inte där heller. Kollade alla andra burar, tänkte om hon hoppat ut och in i en annan bur. Inte där heller. Började dra ut möbler i köket men hon var spårlöst borta.

Till slut hittade jag henne. Burarna är byggda så att de delas av med 2 hyllplan, mellan hyllplanen är det ihåligt hela vägen ner till golvet. Ca 5-7 cm mellanrum mellan hyllplanen kanske så inte mycket. Där allra längst ner på golvet, ca en meter ner, satt hon inklämd mellan burarna.

Jag fick total panik, eftersom burhelsiket väger säkert 100 kilo. Skulle jag försöka lyfta den och hon flyttade sin tass bara en halv cm och jag sen tappar taget skulle tassen mosas. Eller om hon börjar springa i panik under buren och jag tappar taget skulle hela hon mosas.

Jag började se framför mig hur jag måste skruva ner hela buren, men jag är ensam hemma, var gör jag av alla marsvinen…

Efter mycket övervägande bestämde jag mig för att chansa. Jag hämtade ett fodral till mina hantlar och la bredvid buren, lyfte upp ena sidan och puttade snabbt in fodralet under buren och släppte taget.

Tackk och lov höll det och efter lite puttande med sopkvasten fick jag ut en mycket skärrad men fullt hel Ihlo.

Charlotta-B
0

Oj då! Tur att det gick bra att få ut henne. Inte lätt när man är liten.
Hoppas hon lugnar sej snabbt och återfår sitt bus igen.

Charlotta-B

_Charlie
0

#4 Usch, jag kan bara föreställa mig vilket trauma det var för henne. Vem vet hur länge hon suttit där. Kanske hela natten. Mitt hjärta. :(

Fridaaaa
0

#3 Oj! Tur att det gick bra!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cola&Bacardi
0

#3 vad hemskt :(

Mvh Linnea 

kodex
0

Oj! Gud vilken hemsk situation! Tur att det gick bra till slut!

jezzijezz
0

Usch ja vilken rysare!!! = (

Tur allt gick bra!!