Marsvinsträff utanför Göteborg!
Jag vill verkligen ha en marsvinsträff med massa marsvin och dess ägare. Så nu annordnar jag en träff vid Gunnebo Slott (Mölndal, en liten bit utanför Göteborg) lördagen den 26 maj klockan 11.00. Om det är regn eller under +15 grader blir den inte av, varför förstår ni nog ;)
Det är picknick som gäller - ta med er fika/lunch till er, kanske något mums till marsvinen oxå (gräs och maskrosblad finns ju där). Jag vet inte hur länge vi håller på, tills vi är nöjda och marsvinen trötta (förmodligen tills någon gång framåt eftermiddagen).
Självklart får du komma utan marsvin, men ta inte med hund, kanin eller likn. då detta bara är för marsvin och andra djur kan skrämma de. Aktiviteter, tävlingar och andra förslag får ni gärna komma med! Säg till om du kan komma :) Har du några funderingar kring träffen, undrar något om vägbeskrivning m.m så är det bara att fråga mig :) Självklart hoppas jag att många kan och vill komma, så att vi blir så många som möjligt! Jag ser fram emot att träffa er alla 
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vad kul! Önskar att jag bodde närmare.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Skulle gärna komma, men bor i Stockholm så det går inte…
- Mvh Emma
Synd… =P
Mvh Felicia

och jag bor i Luleå xD
Å jag i Gävle :P omöjligt :P

Jag kommer gärna:)
Jag skulle gärna ha kommit men jag bor 40 mil ifrån göteborg så jag kan inte :/
jag bor i göteborg… men kan inte ta me mej marsvinen, har ingen transportbur.

Låter som en rolig idé…jag bor utanför Gbg….men jag vet inte heller eftersom jag inte har någon marsvinsbur….kanske låna någon…humm…
koppel?
eller menar du transport? Jag tar dom i korgar, vi har bara en transportbur, så att några måste vara i en korg
#6 Trevligt :)
#8 och #9 Ni behöver inte ha just en transportbur, bara något att ha de i. Klart att ni ska komma :)
#10 Klart att det kan vara något annat att ha de i, jag menar inte just bara en transportbur :)
Mvh Felicia
Jag frågade Nicey_och_Smulan
Bra initiativ!
Hoppas ni får kul o att vädret blir bra! Jag hade gärna kommit men kan inte boka biljett (tåg eller buss) om det sen inte blir av. 
#13 Synd att du inte kan komma. Jo, det är ju synd - man vet inte hur vädret blir. Kanske kan du boka "sista minuten" dagen innan när man vet hur vädret ska bli? :)
Mvh Felicia

Tycker kanske vi får ordna nåt liknande i Sthlm då :) för oss som håller till häruppe!
Jag bor i sthlm! Vart ska vi mötas?
I Farsta? *asg*
Jag bor rätt nära stockholm skulle vara kul att ordna något där också:)
Har nån ngn idé om var vi skulle kunna vara?
Prata inte om den träffen i denna tråden tack! ;)
Mvh Felicia
vrf inte? det handlar väl om samma sak som jag förstod det? eller?
Jag bor i stockholm jag med och orkar inte göra en ny tåd XD
Helena
#29 Nej, det handlar inte om samma sak. Snälla, ta inte upp det du oxå..! =P Om du inte orkar göra en ny tråd får du skita i det, för den här är skapad för marsvinsträffen i Gunnebo!!
Mvh Felicia
det där var ju snällt sagt..
Helena
#14 Vi får väl se hur det ser ut då o vad det skulle kosta.
#23 Jo.. Klart. Men "sista minuten" är väl billigare? :)
Mvh Felicia

#10 Nej, inte koppel :) Jag menade vad man ska ha de i när man åker buss/spårvagn/bil…jag brukar oxå ha mina i en korg men bara bär jag pker bil. Och om jag åker buss vill jag nog ah något med lock på….

Ville bara tipsa om att "just nu 2a klass" är billigast om man bokar några veckor innan. Ibland måste man också ta bort alternativen för att visa x2000 och bussar för att få fram alla de "vanliga" tågen (iallafall om man åker mellan sthlm o götet). Detta gäller om man åker med SJ.
O glöm inte boka "djur tillåtet" :)

tyvärr bor nere i skåne lite längt att åka men det hade varit jätteroligt om jag hade kunnat komma. ;))
#25 Har du inte möjlighet att åka bil dit eller? Du kanske kan köpa en transportbur? Min kostade bara en hundring :)
#27 Så synd =/
Mvh Felicia
Ja, jag vet att just nu 2a klass är billigast men då måste man boka i god tid o det kan man ju inte göra om man inte vet om det blir av.
Sista minuten kanske kan bli billigt (har aldrig åkt med det då jag brukar behöva planera när jag ska åka nånstans). Om det nu finns några platser kvar då förstås. *ler*

#28 JO, jag kan nog åka bil…jag funderade bara på om jag skulle ta bussen…funderar fortfarande…hehe. Jag vet inte vart Gunnebo slott ligger… vet du hur man kör? Jag får väl surfa på hitta.se annars. Har många anmält sig?
#30 Jag hoppas verkligen att du kan komma :) Jag kan ge dig vägbeskrivning om du vill. Det går ingen buss exakt dit, utan man får gå ca 1 km längs asfaltsväg.
Det blir än så länge 5 st (ink. mig) om Dreamiz kommer ;) Ska mejla de som köpte mina marsvinsungar oxå..
Mvh Felicia
men hru tar man sig från centralstationen dit?

#31 Om jag kommer så får det bog bli med bil..hatar kollektivtrafiken *usch* Det är så bökigt.
#33 Jo, det är det ju tyvärr =P
#32 Med buss eller bil?
Mvh Felicia
neej värsta ocis att jag bor såå himla lång där i från :(
Jag skulle eventuellt kunna komma, låter ju onekligen trevligt :) Bor i Alingsås. Måste isf övertala pojkvännen att köra och det kan ju bli lite krångligt, vet inte om han vill spendera sin dag med att sitta och fika med en massa marsvn omkring sig :P
Med buss, nnars kan jag nju ta fyrans spårvagn. Men vart i mölndal går jag av, krokslätt eller mölndals station?
Får man dra med sig kompisar förresten? JAg har två kompisar som har marsvin och en av dem har en annan kompis som har marsin och körkort! Är de intresserade så ha vi ju skjuts och allt :D
Åh vad roligt, nära mig och allt :) Har ingen aning om vart Gunnebo ligger men ändå. Bor som fulfisk i Alingsås vilket ju inte är så långt till Göteborg iaf. Frpgan är bara om jag kan och främst om mamma släpper iväg mig XD
Jag återkommer…
Kram Hanna
Hanna
Självklart! Ska genast prata med far och mor om skjuts!
vad kul.. då kanske mina 2 söta honor får lite kompisar (och jag..)
(Påminn mig gärna via mejl, har dåligt minne!) *skratt*

Ah…jag trodde först det var igårhaha…jag hatar att jag alltid blandar ihop april o maj…haha….
Jag kommer inte. Var hos vetten i fredags så där rök mina extra pengar som jag ev kunde haft till resan. O kanske blir det fler extra utgifter så inga resor som det ser ut nu.
Men hoppas ni som kan komma får trevligt!
#37 Både Krokslätt och Mölndal station är en bit ifrån Gunnebo.
#38 Du kan absolut (gärna!) ta med kompisar så länge de har marsvin haha :)
#42 Så synd… Verkligen. Vi tänker på dig under dan kan jag lova, åtminstone jag :)
Mvh Felicia
Jillsan4 Nicey_och_Smulan Helenal Fulfisk + 2 kompisar Abico Djur_marsvin (och Xtanlover = jag) jag hoppas verkligen att alla vi kommer! Gärna fler såklart :)
Mvh Felicia
Får se hur det blir med det hela för min del. Jag känner att jag inte har någon lust att åka själv, så då måste jag dra med en kompis, fast ingen av dom har marsvin osv. osv. Och Sune kommer inte få följa med, den gamle gubben skulle bli helt knäpp av att behöva åka tåg eller vad det nu blir + att han inte är riktigt säker i närheten av andra marsvin, han gör allt för att käka upp dom med andra ord (vem sa att marsvin var vegetarianer? XD ).
Kram Hanna
Hanna
#45 Okej, vad synd.. Skulle verkligen vara kul om du kom. Klart du kan komma själv :D (?)
Mvh Felicia
:)
Mvh Felicia

Xtanalover nu får du väl vara lite schysst! det är ett fritt land. låt tjejerna prata om vad dom vill. jag är inte på någons sida men precis som peronskutten sa så handlar det typ om samma sak. och om du ireterar dig på det så kan du göra fler såna hära inlägg där andra som pratar om din träff, så nu du får vara snäll på den här sajten.
#48 Det var ju länge sen, och hennes tråd var ju faktiskt om mötet hon pratade om ;)
- Mvh Emma
#48 Pratar du om inlägget där uppe? Det var ju lääänge sedan, precis som KvirrZ skrev. Tycker det var rätt onödigt av dig att dra upp det nu. Men okej… Den träffen i Sthlm handlade inte alls om "min" träff och den här tråden, som jag skapade för att få veta vilka som ville komma på "min" träff. Därför passar det inte in här att blanda in en annan träff. Slutdiskuterat :)
Mvh Felicia

Jag ska fråga om jag får åka dit. Vet inte riktigt var det ligger men det kan jag ju lista ut. Jätte bra ide av dig Xtanlover!

ok,ursäkta då…..
#51 Tack så mycket :) Jag hoppas verkligen att du kommer! ;)
Mvh Felicia
Vilka vet att de kan komma? :)
Mvh Felicia
*putt*
Mvh Felicia

när är det. jag har hundträff sista söndagen i månaden.
Det står längst upp när det är =P Lördagen den 26.. :)
Mvh Felicia
*putt* inte så långt kvar… =)
Mvh Felicia
På vädret är det en stooor sol över Götaland under lördagen med +16-20 grader! Nu hoppas jag på en trevlig träff med mycket folk och marsvin! =)
Mvh Felicia
Ni får skriva sen hur träffen varit och så! :D

Kan tyvärr ej komma…
#61 Usch och fy så synd :( Varför inte? Det verkar inte vara så många som kan… :(
Mvh Felicia
Hoppas ni får trevligt!!

Min pappa ska resa till Tokyo och jag ska rida. Om jag inte rider kanske jag förlorar min sköthäst, för jag har varit borta för mycket. Tyvärr Xtan…
Tyvärr, det funkar inte för mig heller.
Har alldeles för mycket här hemma, och nu när mamma varit borta nästan två veckor i streck så vill jag gärna vara lite social mot henne också ^^' Så vart det dessutom något tåg som spårat ur mellan Alingsås och Göteborg, så det skulle vara massa strul med det om jag nu skulle ta tåget dit. Så jag stannar hemma, hoppas det blir trevligt ändå :)
Kram Hanna
Hanna
#64 Så synd… Undra om det kommer några alls… =P
Mvh Felicia
Det blir nog ingen träff… Lite för kallt, sedan vet jag inte om någon kan komma heller! :(
Mvh Felicia
Vad synd…
#66 - Du får väl ha egen träff i gräset annars ^^'
Trist att det vart då få som kunde komma. Kan du inte försöka dra igång något till sommaren ist. isåfall? Då är det varmare och för min del hoppas jag att tågtrafiken fungerar -.-'
Kram Hanna
Hanna
Här är det VARMT :D
Helena

Blev det nått??