Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 691 ggr
Sanni
12

Jag är så lycklig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur skulle man kunna leva utan marsvin? Jag skulle kunna spricka av glädje varje gång när jag tänker på mina små grisar. Vi fick min systers gamla rum när hon flyttade till ett eget lägenhet. Och allt det har lett till att mina små grisar får gå ut från buren när de vill - även på natten. Vi har inga sladdar eller små hål där marsvinen skulle kunna fastna. De är så glada, att de har flyttat helt och hållet bort från buren. De går endast till buren då när de ska äta och dricka. Bäst trivs de under buren där de kan sova på mjukt underlag. Jag har satt där lakan + olika mysgreijor.

Men vilken mängd av popcornskutt det har blivit! Mina två pojkar bara springer och skuttar runt hela rummet som galningar. Jag har flera gånger vaknat på natten när de kommer bredvid sängen och popcornskuttar som om de aldrig skulle kunna sluta. Man blir ju också varm i hjärtat när de springer emot till dörren när de ska få sina kvällsmat. Jag spricker av glädje!

Måste bara dela med mig av denna underbara känsla. Jag vet inte vem som är lyckligare för tillfället, jag eller marsvinen ^^

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[copicaddicted]
0

Gud jag önskar jag kunde ha mina lösa så med. Men med 2 illbattingar på 3 resp. 5 år är det omöjligt Rynkar på näsan

saksaken
0

Åh vad härligt! :)

Abico
1

Så underbart det låter :) Du får lägga upp lite popcornvideor om du kan så att vi kan få njuta av grisglädjen ^^

Hanna 

Sanni
0

#3 Ska prova. Förut var det mycket lättare att filma dom, men nu så tror jag de har lärt sig att känna igen kameran :P

lillamarsvinet
0

Vad roligt😃 ;D

♥kram Linnea♥

[saphirasmarsvin]
0

Vad mysigt! En del människor slappnar av och sover gott av delfinljud och dylikt, vi marsvinsmänniskor sover kanske bättre till ljudet av små utforskande marsvinstassar? ;) Är de duktiga på att kissa och bajsa på "rätt" ställe eller får du städa lite extra?

Sanni
1

#7 De kissar och bajsar under eller i buren, så det är rätt lätt att städa. Bäst skulle det ju vara om allt skulle hamna i buren, men man kan ju inte begära för mycket :P

[SallysPigge]
0

Åh var härligt det låter, en dröm som gått i uppfyllelse för dig och dina grisar. :-D

Hm! Undrar när mina barn ska flytta hemifrån …. ;-)

Teeaw
0

så gulligt! :)

[saphirasmarsvin]
0

#7; Haha, nej man kan ju inte vara för kräsen :) Det måste vara en fin syn med små creamisar omkringspringades på golvet <3