Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 936 ggr
Neah94
0

Knöl som håret ramlat av på

Hejsan! Mitt ena marsvin(hane på drygt 2 år) har fått två knölar vid ena bröstvårtan. En sitter precis under själva vårtan och är liten som en ärta och så är det en stor bredvid denna som är ca 2,5 cm lång och ungefär 1cm bred. Han har inte besvärats av dem tidigare men på sistone tycker jag att han har blivit slöare och håret där knölarna befinner sig har börjat falla av.

Ska jag åka till veterinären eller avvakta?

FeliciaS
4

Jag hade åkt till veterinären eftersom han har påverkats av dem. Det kan vara fettknölar eller varbölder som inte är så allvarligt, men de brukar sällan sitta på magen. Det kan också vara tumörer. För att konstatera vad det är behövs ett besök hos en duktig veterinär.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Neah94
0

Ja, det är nog bäst. Så svårt att veta vilken veterinär man ska gå till bara. Man vet inte om de är kunniga eller inte. T.ex. Sist jag skulle kolla upp Ohyra fick jag svaret att det var något slags mjällkvalster och fick ett starkt skadligt medel som man skulle droppa i nacken när det i själva verket bara var static som kan behandlas med matolja. Tack så mycket för hjälpen förresten!

FeliciaS
0

#2 Ja, det är tyvärr inte gott om dem. Var bor du?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus