Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1063 ggr
jezzijezz
0

Kissnödiga???

Har läst många inlägg här där det står att ni märker när era marsvin e kissnödiga när ni har dom uppe för mys å gos…undrar bara  på vilket sätt märker ni det? Glad

lillamarsvinet
0

Jag märker när ett av mina marsvin molly blir kissködig för då liksom börjar hon gå runt och försöka klättra "över" mig:)

♥kram Linnea♥

Fridaaaa
1

Märker inte det på mina.

Jo Lotus var söt en gång. Låg på min mage i sängen. Helt plöstligt sprang han ner till fotänden av sängen. Var där någon minut och sprang tillbaka och hoppade upp på min mage igen. Tänkte inte mer på det. Satte tillbaka han i buren och hittade då en våt fläck i sängen dit han hade sprungit ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jezzijezz
0

# 1

Har märkt det 1 gång på vår hanbebis…min honbebis brukar hacka tänder lite…men sen kan hon gona in sig å lägga sig till rätta igen utan att kissa. = )

# 2

Va gulligt av Lotus att inte kissa på dig utan springa iväg i fotändan hihihihi   = )

Fridaaaa
0

#3 Haha ja jag var tacksam Flört Tvättar hellre ett lakan än mig och kläderna hihi Tungan ute

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jezzijezz
0

# 4 hahahaha eller hur! Flört

[SweetRose]
0

Jag har lärt min att naffsa i något tyg när han vill ner, väldigt löst :)

[SallysPigge]
0

#6 Hur lärde du dom det?

Märker det inte alltid på mina heller, men ibland när dom backar så vet jag att nu är det dags. Men det är inte alltid dom gör så.

[SweetRose]
0

#7 Började med att hålla fram tyget mot honom, när han naffsade på det la jag i honom i buren direkt. (utan att verka aggressiv så han inte tror han gjort något fel) sedan gjorde jag så om och om igen. Lärde honom redan som bebis att han absolut inte får naffsa i mig så det har aldrig varit ett problem :)

[copicaddicted]
0

Lola börjar nafsa i filten/handduken :)

jezzijezz
0

Hmmmm…måste få ihop nafset med kisseriet märker jag hihihi mina nafsar oxå speciellt i kanter eller i mittt b-h axelband men jag har inte tänkt att det skulle betyda nått speciellt = )

# 6

Kanske värt att testas = )

# 9

betyder det alltid att hon e kissnödig då? Måste kolla av signalerna bättre på mina = )

[copicaddicted]
0

Japp, så fort hon gnager på tyget så släpper vi ner henne så hpn fåt kissa :)

jezzijezz
0

# 11

va bra! = ) måste kolla upp med mina = )

[SweetRose]
0

Marsvin vill oftast inte heller kissa när de är i knät så ofta blir de bara lite mer livliga och vill gärna hoppa ner, eventuellt vänder på sig. Detta är nog lättare att märka på lite äldre marsvin som inte är lika livliga som småkottarna.

Lixim
0

Jag brukar ha dom på en mjuk fleece filt, när dom behöver pinka brukar dom backa så rumpan kommer utanför filten. Då säger jag stop vänta o springer till buren :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

pinku
0

Mr. Sniffles börjar låta lite konstigt, istället för hans låga "prat" så börjar han liksom gnälla, ganska gällt. Det tog några gånger innan jag kopplade ihop det, för jag har inte lärt honom det. De andra försöker helt sonika ge sig iväg Glad

jezzijezz
0

# 13

nä tror inte heller dom vill kissa ofta när dom e uppe å har det mysigt…förlust på mysstunden ju ; )

# 14

hihihihi stannar dom upp då när du säger stopp? = )

# 15

okey ska kolla ljudet oxå! = )

Lixim
0

Nja dom förstår nog inte riktigt, men det avbryter dom. Precis som om en valp ska sätta sig o kissa på golvet, lyfter man upp valpen kommer den av sig och så springer man ut :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

jezzijezz
0

# 17

okey! = ) här ska testas nya grejer märker jag!